Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Emilboylarsson skrev:Har varit för grinig för att felsöka den. Men det får bli sista utvägen. Kan det vara tändförstärkaren som jävlas med mig? Pettson, du verkar kunnig, har du några idéer?
Jag är tyvärr inte kunnig nog att sia i teblad eller annat tjafs, jag gillar inte heller att sitta och gissa egentligen.
Jag är av gamla skolan trots mina strax över 40år, så jag föreslår iallafall att du tittar noggrant på tre saker istället för att snabba dej igenom allt.
1 bränsletrycket, du hade lite lågt tryck, men inte katastrofalt.. var det vid belastning eller var det på tomgång? Eller var det igenom hela spannet?
2 koder, finns det några alls? Det är inte sista utvägen. Det är FÖRSTA åtgärden. Dom behöver inte berätta vad som är felet. Men dom kan berätta något viktigt om vad som klagar så att man kan ringa in problemet.
3 Är dina tryckslangar hela?

Tänddelarnas kondition förutsätter jag att du redan kontrollerat, så det tar jag inte ens upp.
Sakerna ovan är satta egentligen utan inbördes ordning. Du får själv prioritera och lägga upp en strategi för att undersöka.
Absolut, det förtår jag!
Trycket var under belastning, alltså det högsta jag mätte. Tror jag läste i hayes att Volvon skulle ha 3 bar. Så det tycker jag inte ska orsaka det, men vem vet. Här inte läst av några koder men jag får ta och göra det! Tryckslangar ser hela och fina ut. Stiften är fina och ger bra gnista.
Jag körde slut på soppan i en gammal audi en gång i tiden ....sen gick den som skit också.
Verkstan sa direkt att det är nog bränslepumpen som gett upp. Kändes otroligt jag trodde inte helt på det.
Men efter byte gick den som en klocka (det var inte kul för man fick öppna manhålet och dyka ner med handen i bensinen och spänna loss den och sen tvärtom)

...Kan kanske hända på en volvo också!?

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]