Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peckham
Det är riktigt roligt att leta bil måste jag säga, och riktigt svårt dessutom!

Jag har bestämt att det blir en S60/V60 D3, men ack så svårt det är att hitta en! Eller ja de finns, men inte riktigt i prissegmentet jag tänkt mig! Jag hittade en på Volvo, full av repor som gått 7100, den skulle de ha 209k för, alldeles för dyrt för de lackskadorna var inte att leka med! Är det någon som har något runt 190k, PM:a ;)
av Johannes1975
Fick med Michelin Energy Saver som orginalmonterat sommardäck från Volvo. Har dock ingen erfarenhet utav dessa. Körde på Continental Premium Contact 2 senast, som också ligger på topp i tidningarnas tester de senaste åren. De var bekväma. Säljaren går med på att byta Michelin mot Conti mot en liten kostnad. Michelin är lättrullat="miljödäck" men antagligen med någon sämre egenskaper/grepp än Conti. Vilka ska man satsa på? Mina vinterdäck är Continental, är det inte "skönare" ha samma tillverkare både på sommar & vinterhjulen?
Användarvisningsbild
av crumpets
Energy saver brukar få schyssta resultat i alla tester jag läst. Du lär aldrig pressa kärran på ett sånt sätt att den skillnaden märks för dig över huvud taget. Det är däck som sitter som standard på löjligt många kärror, hade de haft brister hade det uppdagats vid det här laget. Kör på dem och lägg pengarna på något roligare :) Spara mot en polestarbehandling av motorn t.ex.

Trodde den hade en Geartronic automat låda.

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]

Nu är det uppenbart att du hittar på.

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]