Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Swopop skrev:Googlat runt lite mer kring ET:t och kommit fram till dubbla bud..

Enligt dackgrossisten.se och dackhjalp.se så är det ET 46 och enligt specialfalgar.se är det 52,5

Är originl ET:t olika beroende på fälgens diameter?
Där ser man, var tvungen att kolla på en massa olika fälg-sidor och majoriteten skriver 46. Bara specialfälgar då som har rätt.
av Swopop
grillchips skrev:Nej jag tror inte det. 99% säker på sänkningen är ett tillval, precis som r-design.

Edit: nu när jag kikar vidare lite på det så verkar en del bilannonser med V50 R-design skrivas ut med "10mm sänkning". Vad det innebär vet jag inte, för sportchassit sänker väl ändå 20mm från Volvo?
Någon som vet mer hur det ligger till?

@S.t.r.a.n.D

Verkar så det.
Slår jag in mitt reg nr på transportstyrelsens hemsida så står det "Fälgdimension axel 1: 7JX17X52,5"

Blir nog att beställa Ocean Storm 18" med 225/40 Michelin pilot sport 3 däck imorgon :)
av S.t.r.a.n.D
Det är ju egentligen väldigt illa att så många skyltar med falsk information. I dagens internetsamhälle så söker man all info på nätet och litar blint till att det stämmer. Är man det minsta osäker och tveksam så läser man på flera olika ställen för att få bekräftat att samma sak skrivs på samma sätt på olika ställen och då måste det väl stämma??
Men då i detta fallet så blir det helt galet när de flesta skriver ut fel information. Det enda stället som utmärker sig har rätt, om man inte VET innan så tror man ju att det stället har helt fel eftersom de är ensamma om det.

Nu vart det mycket och onödig text (för denna tråden)...Sorry!
av Swopop
Har mejlat dackgrossisten och dackhjalp nu. Får se vad jag får för svar

Fick svar av dackhjalp.se nu, och dem har ändrat ET måttet till 52,5
Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]

Nu tar Volvos "eminenta mjukvarutekniker &q[…]

Oftast motorcyklister som tycker det är smart[…]