Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aero01
Hej ny på forumet o helt grön på Volvo. Blev med v70 D3 MY12 i dag änsålänge en bra upplevelse. Finns det något man bör tänka extra på med dessa bilar?
Användarvisningsbild
av joel80
Hej, välkommen. Om du förkovrar dig lite här på forumet blir du snabbt av med den gröna färgen.
:)

Vad har du för tillbehörspaket?
av aero01
Hej, har summum med high-tech paket tror jag det hette . Dvs stora skärmen parkerings varnare fram och bak taklucka ... Tyvärr är jag för dåligt insatt för att veta om det är mer som skiljer mot orginal.
Användarvisningsbild
av V9097
aero01 skrev:Hej, har summum med high-tech paket tror jag det hette . Dvs stora skärmen parkerings varnare fram och bak taklucka ... Tyvärr är jag för dåligt insatt för att veta om det är mer som skiljer mot orginal.
Det låter ju som du köpt dig en riktigt välutrustad bil :D
av aero01
Jo det hoppas jag ... Tar lite tid att lära sig allt tex får jag ej körjournalen att funka i appen . En underbar bil än så länge
Användarvisningsbild
av joel80
Du har alltså Volvo On Call också? Har du fixat så du kan logga in via https://minvolvo.volvocars.se/login kan du ju testa där.
Du måste aktivera själva journalläget före det börjar funka. Kan man ev göra via appen också. (Kanske du redan gjort?)
av aero01
Nej det visste jag inte om att det fanns en sådan sida... Här förstått att min vita v70 med ocean race dimmljus är ganska ovanlig ... Tyvärr har jag r-design backspeglar hade gärna haft svarta kåpor istället vet någon om det finns att köpa?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag vill också ha svarta kåpor.. säg till om du hittar. :)
Användarvisningsbild
av na96gen
Går väl alltid att köpa solid svarta volvo orginal.

är det inte skillnad på sot och aska? H[…]

Det där verkar inte funkar så bra, min […]

V90 läggs ner.

Ja, 7% av nybilsregistreringarna för diesel &[…]

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]