Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zupermac
Låter smidigt, jag ska kolla ikväll. Tack.
Jag har nog läckage någonstans för jag fick fylla på igår (Volvo original så klar). Dessutom verkar det vara ett övertryck i behållaren när jag skruvar upp locket.
av rid54
Hmm... När oljan väl har börjat skumma så lär det ju bli en del luft som blandas in som mikrobubblor i oljan. Detta kan senare orsaka lite övertryck och luftblåsor, som ger oljud i pumpen. Byt om möjligt oljan, eller fyll ordentligt och kör sakta någonstans där det går att utnyttja fulla rattutslag ett antal gånger (åt båda håll). Upprepa tills det normaliserar sig. Kolla oljan varje dag tills problemet upphört.
Mvh
/RID
Användarvisningsbild
av Charmed
Om man tar bort burken för att byta burk till en ny eller att fixxa den gamla så är det ju bäst att fylla på helt ny olja.
Användarvisningsbild
av sthlm
Jag har detta problem att det läcker lite ut behållaren.
När jag lyser ner i behållaren så har jag inte något metallrör från returen utan det är i plast och löper ner i burken.
Kan behållaren vara bytt och isåfall varför har jag fortfarande ett (litet) läckage kring locket?

Bra att du hittade det. Ännu bättre att […]

Fantastiskt vacker kärra 🏆👌🍾👍

Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]