- tor 31 jan 2013, 08:29
Hej!
Behöver hjälp med min S60 -01 2.4 140 som vägrade starta ordentligt igår.
-Bilen har stått ca 3v utomhus utan använding.
-Max 4-5L bensin i tanken.
1:a startförsöket, Motorn hoppar ej igång (kan inte minnas att den någonsin inte startat på första försöket)
2:a – Motorn hoppar igång, dock sent. Normal drift ca 10 sek för att sedan dö.
3:e – Motorn går igång normalt. Går sedan normalt ca 10sek för att sedan dö igen.
4:e – ca 8:e försöket. Samma historia som försök 3. Försöker dock hjälpa till med att ge motorn gas. Den svarar på detta men dör ändå efter 10 – 15 sek. Ger sedan upp
Kan det vara så enkelt att det blivit för mycket kondens i tanken medan bilen stått?
Andra idéer på billiga enkla ingrepp innan jag lämnar över den till någon som kan göra en vettig felsökning?
Glad amatör tacksam för hjälp
Behöver hjälp med min S60 -01 2.4 140 som vägrade starta ordentligt igår.
-Bilen har stått ca 3v utomhus utan använding.
-Max 4-5L bensin i tanken.
1:a startförsöket, Motorn hoppar ej igång (kan inte minnas att den någonsin inte startat på första försöket)
2:a – Motorn hoppar igång, dock sent. Normal drift ca 10 sek för att sedan dö.
3:e – Motorn går igång normalt. Går sedan normalt ca 10sek för att sedan dö igen.
4:e – ca 8:e försöket. Samma historia som försök 3. Försöker dock hjälpa till med att ge motorn gas. Den svarar på detta men dör ändå efter 10 – 15 sek. Ger sedan upp
Kan det vara så enkelt att det blivit för mycket kondens i tanken medan bilen stått?
Andra idéer på billiga enkla ingrepp innan jag lämnar över den till någon som kan göra en vettig felsökning?
Glad amatör tacksam för hjälp
- By kvillebäck