- tis 29 jan 2013, 22:31
Det är vid vardagskörning när det händer saker plötsligt som Gen 5 blir plågsamt dålig, Tex en isfläck som dyker upp i backen, start i en korsning, eller filbyte och det är en moddsträng. Då är Gen 5 verkligen ingen höjdare.
Så säg inte att det bara är skogsmullar med tunga läp som skulle märka skillnad. Det är nästan tvärs om.
2013xc70 skrev:Kan bara hålla med, Om man brötar i leråkern, skogen eller med ett släp efter och det slirar mest hela tiden så har ju Gen 5 låååång tid på sig att låsa och det funkar rätt ok, inte riktigt lika bra som Gen 4 men man kommer ju oftast fram i alla fall..andreas_lofgren skrev:Inte på snö.Ok, jeg fikk bilen 8 oktober og testet den i bratte grusbakker og på igjengrodde skogsveier, over 10 cm tykke røtter og vanndammer. Jeg var veldig imponert over hvordan den dro seg frem, uten antydning til å spinne. Men så kom vinteren! Det virker som at når det er skikkelig glatt så spinner forhjula lett rundt og da tar det 1-2 sek før bakhjula kommer. Jeg har automatgear og i en alder av snart 60 år så kjører jeg pent og rolig i gang. Ikke noe hard gass og spinning. Så når jeg opplever spinning er det med pen gassbruk. Det virker som forhjula river seg løs når det er glatt og jeg skal bare 30-40 cmm frem, når bakhjula tar "hopper" den frem. Jeg opplever også ved kjøring en bakke i 20-30km at den begynner å spinne foran før bakhjula kommer, i en slik grad at snuta drar seg sidelengs. Så jeg håper inderlig at volvo kommer med en løsning på dette. Ved igangkjøring kan du bruke sportmodus , sette den i 1 gear og trykke på dstc knappen, da drar den bedre , men når du vil ha mere fart og setter den over i drive så kan den begynne å spinne igjen i motbakker.
Det är vid vardagskörning när det händer saker plötsligt som Gen 5 blir plågsamt dålig, Tex en isfläck som dyker upp i backen, start i en korsning, eller filbyte och det är en moddsträng. Då är Gen 5 verkligen ingen höjdare.
Så säg inte att det bara är skogsmullar med tunga läp som skulle märka skillnad. Det är nästan tvärs om.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.