Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nightmare89
benka1 skrev:OK-vad har du för grejer under huven som motsvarar ditt inköp-låter som runt 300 hk ?
Först steg3 + ny mapp typ steg 4, 3T hela vägen med race katt nya alu rör,andra stift å tändhattar å lite övrigt godis

Skulle mer säga runt 280 vill fixa ny turbo men det kostar ju som *** :???: Motorn lever ju på gränsen nu spricker väll fall man går upp till 300+?

hm 37 va nog överdrivet :P :mrgreen: men skulle nog säga runt 25 sen om det blir ny turbo å grejer till det så e vi nog uppe över 37

Ska kolla i pärmen ås e va jag e uppe i :wink:

Lite snabb räkning på papperna i pärmen det var 26
av benka1
En annan får satsa på steg 1-undrar om det blir nån skillnad?
Den går som ett as nu tycker jag sen jag bytt ut en del saker=soppapump,filter,tändstift+öppet filter !
Användarvisningsbild
av Nightmare89
benka1 skrev:En annan får satsa på steg 1-undrar om det blir nån skillnad?
Den går som ett as nu tycker jag sen jag bytt ut en del saker=soppapump,filter,tändstift+öppet filter !
Du kommer märka skillnad tro mig :D
Användarvisningsbild
av mangwie
Nu postar jag återigen i denna lilla tråd :D
Har forskat lite på internet och sett att de finns Coilovers för cirka 3000:- inkl frakt från Tyskland.
Frågan är ju såklart om det är något att ha? Håller dom? Blir de guppigt som fan? Eller skall man satsa på fjädrar som är kortare och behålla orginaldämpen? Blir inte klok snart :shock:. Jag vill som sagt bara få ner bilen lite så att det inte blir sånt jävla glapp mellan profilen på däcket och skärmkanten. Jag kör verkligen inte hårt, inte bana eller nått. Bara få de lite snyggare med ett lite lägre chassi. Frågan är ju: Coilovers eller sänkningssats? :D
Användarvisningsbild
av V40sport
De där passar både S & V40. De är justerbara, så du kan få till en lämplig Rake (rejk) & stance.
Det är klart att det blir stötigare, men det beror också på val av profil på däcken.
Bilden visar en variant som jag själv har kört med i dryga 2 år.
Kom ihåg att du får den kvalitet och körupplevelse du betalar för.
Prutläge i alla fall!
:D
Användarvisningsbild
av mangwie
V40sport skrev:De där passar både S & V40. De är justerbara, så du kan få till en lämplig Rake (rejk) & stance.
Det är klart att det blir stötigare, men det beror också på val av profil på däcken.
Bilden visar en variant som jag själv har kört med i dryga 2 år.
Kom ihåg att du får den kvalitet och körupplevelse du betalar för.
Prutläge i alla fall!
:D
Vad menas med Rejk och stance? Är lite nybörjare på det här med coilovers. Ja precis, kände till att de blir stötigt beroende på profilval på däcken. Men jag funderar på att köra 215/45/17 just för att det inte ska bli så stötigt. Och som jag skrev innan så vill jag bara få bort glappet mellan profilkanten och skärmkanten. Därför känns det nog bäst med coilovers. Då jag kan sänka den efter behov och efter profilval på däcken :D
Användarvisningsbild
av V40sport
Rake & Stance är helt enkelt ett uttryck för hur bilen står på backen , själva stuket alltså.
Fördelen med coilovers är att du själv justerar bilens "attackvinkel" och hur hjulen ska sitta i hjulhusen.
Finns massor att googla i ämnet.

Glöm inte att göra en hjulinställning när du är klar.
Användarvisningsbild
av mangwie
V40sport skrev:Rake & Stance är helt enkelt ett uttryck för hur bilen står på backen , själva stuket alltså.
Fördelen med coilovers är att du själv justerar bilens "attackvinkel" och hur hjulen ska sitta i hjulhusen.
Finns massor att googla i ämnet.

Glöm inte att göra en hjulinställning när du är klar.
Ahh okej! Är riktigt sugen på att inhandla mig ett par coilovers inför sommaren. Måste dock införskaffa mig ett par 17 el 18" också så blir V40:n nästan intill komplett :-)-)
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Bror helt på vad du ska göra med bilen om du bara vill sänka den å köra normalt är de som du länkade till ett bra köp ska du köra hårdare å lite OBEHAGLIGARE :roll: :twisted: :twisted: :twisted: så bör du ha minst dessa
http://sportstolen.se/coilover-highspor ... -1149.html
Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]

Värme i kupén laddhybrid

Skulle oxå tippa på el värmaren t[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]