Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Dimljusen har aldrig använts till kurvljus på BMW, det är den inre reflektorn som används till det. Däremot kanske du har rätt om halogenvarianterna, nån sån BMW har jag aldrig ägt och de är ganska ovanliga i trafiken. Halogen+kurvljus finns inte som kombo.
av perhall
Med halogen tror jag fortfarande att alla nämnda märken fortfarande har separata strålkastare för hel- och halvljus.
Det är just detta som gör att helljuset är bättre på bilar med halogen än på samma modell med xenon ibland..
Passat och Skoda har kurvljus i kombination med halogen.
PH
av Rebban
Min Passat -10 med Xenon har riktigt usel helljus, man märker knappt när man växlar mellan hel och halvljus. Frugans lilla C3 har bättre helljus än massaten
av perhall
Exakt, många Passat-ägare säger det och ViB har flera gånger påpekat det - Passat med xenon har sämre helljus än Passat med halogen... ett oskick, helt enkelt, och synd att flera andra har tagit efter.../PH
av refbob
Provkör en XC70 idag och i morgon. Mersmak så här långt. Vilken go fjädring över gupp m.m. Fint driv över isiga skogsvägar och man blir "fartblind" när man inser att man måste hinna stanna också. Nya ljudpaketet är ett lyft. Subaru vilken tråkig bullerburk. Fast baksätet är fint.
av Rebban
Kul att höra. Får min nästa torsdag. , men finns redan på min signatur , för sen blir det åka och har ej tid att skriva :)

Det blir d4 automat , avtagbar drag, voc, tonade rutor 5st , hi prfm 7", läder
Användarvisningsbild
av paso
Har själv en XC70 D4 DE som känns kanon efter de första 1000 milen. Det jag är mest nöjd med så långt är VOC och alla delar i driver support (BLIS, AHL etc.)
Hade faktiskt tidigare 2011 beställt en Passat 4WD men avbeställde den och funderade länge på en fullmatad Alltrack innan XC70 beställdes, men sportstolarna i Passat och jag lirar inte ihop.
Jag fattar inte vad sportstolen har att göra i biltypen. I andra länder säljs Alltrack med elkomfortstol i skinn men inte i Sverige där enbart sportstol gäller om man vill ha skinn och det vill man ju :wink:
av jpennerb
Kombinationen R-line, sportstolar i helskinn, sportchassi och 18" med profil 35 är verkligen dåligt. Får träsmak efter 30min i bilen. Passar verkligen inte mig med benigt löpararsel utan andra med lite mer "kärlek" på kroppen! :lol:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]