Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Raymond
robbancarlsson skrev:Belysningen i växelväljaren har lagt av. Det började för några veckor sen med att dioderna lyste lite när de kände för det. Nu lyser de inte överhuvudtaget. Glapp?
Kabelbrudd internt i spakställl. Byte av knopp komplett m/jävligt tunn kabel.
av pergen
Fick en återkallelse idag på min V40, återkallelse R39365, från säljaren Bilia. Tydligen problem med vindrutespolarna som ibland har en fördröjning. Nu har jag inte märkt något problem på min bil, och inte heller läst om detta i denna tråd heller.
Någon som märkt att detta?
av Turku
pergen skrev:Fick en återkallelse idag på min V40, återkallelse R39365, från säljaren Bilia. Tydligen problem med vindrutespolarna som ibland har en fördröjning. Nu har jag inte märkt något problem på min bil, och inte heller läst om detta i denna tråd heller.
Inte märkt nåt, haft in den och åtgärdat dock i samband med att de tätade höger fram hjulhus som hade läckt in vatten och pajjat en abs sensor där.
Användarvisningsbild
av ornet
Jag har heller inte märkt något. Skall in på 2000 mil service om en vecka och få återkallelsen gjord.
Användarvisningsbild
av tedsvensson
pergen skrev:Fick en återkallelse idag på min V40, återkallelse R39365, från säljaren Bilia. Tydligen problem med vindrutespolarna som ibland har en fördröjning. Nu har jag inte märkt något problem på min bil, och inte heller läst om detta i denna tråd heller.
När jag pratade med min verkstad om en annan sak så nämnde han att det låg en kampanj på min bil – om just det du skrev. Har inte fått det åtgärdat ännu dock. Problemet är inte att vindrutetorkarna har en fördröjning, utan spolarna. Dvs när du spolar rutorna går torkarna upp först innan vätskan hunnit landa på rutan. Det kan orsaka repor i glaset om rutan är smutsig. Så man bör nog fixa det :)
Användarvisningsbild
av TobbeL
Underbar bil det här. Nu verkar det som att halva sensus har packat ihop. :lol:

Media har låst sig på USB och den reagerar inte om jag stoppar i ett annat USB-minne. Telefonmenyn fungerar inte alls, telefonen kopplar upp sig via bluetooth men det händer ingenting och om jag ringer via telefonen så hör jag inget i bilens högtalare. Adresslistan dyker heller inte upp i displayen som den brukar göra.

Tur att jag har tid bokad den 11/2, så ser man åtminstone något ljus i slutet av tunneln.
av hasofy
Över tre månader har gått sedan min V40 levererades och jag har nu bestämt mig för att rapportera kvaratalsvis om hur den presterar. Min V40 gjorde överlag bra ifrån sig under det första kvaratalet, med endast ett par mindre barnsjukdomar. Första kvartalsrapporten finns nu på min blogg:

http://www.myv40.com/2013/02/first-quar ... eport.html

Bild
av pergen
Nu har tankröret börjat strula. Helt, iallafall nästan, omöjligt att få in pumpmunstycket genom det första "låset". Provat flera statoilmackar och låsanordningen släpper inte till, s.a.s. :(
Tidigare har det gått som en dans att tanka, men nu ...
Fick använda mig av det medföljande röret för reservdunkar för att kunna få in diesel, det röret går in efter lite pillande.
ska ändå till verkstad på torsdag för att åtgärda vindrutespolarna, så då får de titta på röret oxå.
Användarvisningsbild
av Mawa71
hasofy skrev:Över tre månader har gått sedan min V40 levererades och jag har nu bestämt mig för att rapportera kvaratalsvis om hur den presterar. Min V40 gjorde överlag bra ifrån sig under det första kvaratalet, med endast ett par mindre barnsjukdomar. Första kvartalsrapporten finns nu på min blogg:

http://www.myv40.com/2013/02/first-quar ... eport.html
Din blogg är super och bilderna spelar helt klart i en liga för sig.. 8)

Ser att du har med bilder på en D2 Momentum Biarritz blue http://www.myv40.com/#!/2012/12/session-in-blue.html, samma modell och färgval på min bil. Grymt snygga bilder - ser på en av dem att halvljus och varselljus lyser samtidigt, hur har ägaren gjort för att få till det?
?:-/

Har du lust att kolla? ??:-/
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]