- sön 27 jan 2013, 23:18
Håller med igen..
Behövs något radikalt och blocköverskridande.. Jag är själv rätt skraj för att behöva ändra livsstilen allt för mycket.. och är inte tillräckligt driven för att göra det fullt ut utan styrning.. även om jag försöker, och bl.a hoppas kunna installera solceller på kåken inom några år, och att nästa bil, om priserna sjunker lite, ska vara en hybrid.
Camel skrev:joel80 skrev:/.../dels är det svårt att besluta baserat på siffror och forskningsrön som kostar så pass mycket pengar. De mindre seriösa politikerna kan då skippa att göra så och vinna populistiska poäng på att införa jobbskatteavdrag och McDonaldsskattelättnader istället.Inte bara de politiker som inför jobbskatteavdrag och McDonaldsskattelättnader är problemet. Det är i allra högsta grad de andra också. En blocköverskridande energiöverenskommelse innebär faktiskt att man måste kompromissa. Viljan att göra detta har ännu så länge varit ytterst medioker från alla politiska läger. Även om vissa förhoppningar finns att de två största partierna kanske når en uppgörelse som utgår från relistiska perspektiv. Men jag tror tyvärr att de olika lösningarna på klimatfrågan politiseras ännu mera och slutar med ett politiskt haveri.
Håller med igen..
Behövs något radikalt och blocköverskridande.. Jag är själv rätt skraj för att behöva ändra livsstilen allt för mycket.. och är inte tillräckligt driven för att göra det fullt ut utan styrning.. även om jag försöker, och bl.a hoppas kunna installera solceller på kåken inom några år, och att nästa bil, om priserna sjunker lite, ska vara en hybrid.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13