Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av swirve
Ska byta tankarmatur till helgen. Men vad kan jag behöva för grejer mer än själva armaturen? (har fixat en bättre begagnad i plast)
Har luskat mig till att följande slangklämmor behövs:
· 55 mm
· 50 mm
· 2 st 25 mm
· 20 mm
Funderar på om jag behöver byta slangarna som går från armaturen till bränslerören eftersom den nya armaturen har raka röranslutningar och den gamla har vinklade. Vilken dimension har slangarna och hur långa bitar behövs?

740 - 90
av NilsO
Du skriver inte vad det är för bil, men lite modifikation av elanslutningarna behövs antagligen också om du byter från plåt- till plastarmatur. Nytt tankfilter (det tepåseartade på själva pumpen) är väl också bra.
Jag bumpar denhär lite. Dels är frågan fortfarande om det inte är lika bra och lätt att byta hela slangarna från armaturen? Sitter de med slangklämma vid rören?
Sen slangdimensionen, är det inner eller ytterdiameter? Hittar inga skarvhylsor, var finns det?
Slangen är pressad ihop med rör så det är inte så smidigt, dock finns skarvar på dessa rör strax framför bakaxeln doch kommer du inte kunna lossa dessa då det är fastrostat efter 23år...
Ursäkta en idiot, men jag hittar inga skarvhylsor annat än på nån bildels-webbshop men jag måste ha grejerna till helgen. Har googlat på skarvhylsa, slangskarv, skarvnippel m.m. men går bet på fysiska butiker. Tips?!
emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]

Typiskt för dåliga hjullager brukar var[…]