Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zuox
Hejsan allihopa

Har precis gått och köpt mig en volvo v70-00.
När man kommer upp i hastigheter över 60kmh så tilltar ett kraftigt vindbrus som ökar ju fortare man kör. Det är inget ifrån motorn vad jag kan höra utan jag upplever det som att luftmängden i bilen ökar ju fortare jag kör.
Kan de ha något med kupefläkten att göra, något spjäll som är trasigt?
Ljudet är iaf inte normalt och har tittat utanpå bilen ifall det skulle finnas något onormalt där som skulle kunna ge upphov till detta ljud men hittade inget. Kör man i 100kmh så är det ett kraftigt / starkt vindbrus.
Vad kan det vara?
av *pettson*
Finns alla möjliga orsaker som kan låta som vindbrus. Kanske dags att lokalisera lite med öronen om vart det kan tänkas uppstå? ÄR det i höjd med rutorna? Eller låter det mera nerifrån?
Som andra sagt så kan däck låta, det kan vara hjullager som brusar (slitna lager som inte är sopslut låter som vindbrus). Ja det finns alla möjliga saker.
av Kena
Tejp kan man använda för att lokalisera om det kommer från springor. Av egen erfarenhet vet jag att vinterdäcken medför ett vindbrusljud som jag inte har med sommardäck.
av Svarte
Gummilisterna är inte ovanligt alls att dom kommer fel när rutan är uppvevad. Kolla noga dessa lister så att dom sitter på plats. Dom fastnar ibland på rutan när den rullas ner och sen när du rullar upp igen så kläms dom vilket gärna medför vindbrus.

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]