Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Jag har bra läst om initiering här på forumet.. det står inget om det i instruktionsboken..?
I min instruktionsbok står det så här:
Volvo skrev:Återställning
Ifall batteriet kopplats bort måste funktionenför automatisk öppning återställas för att fungera korrekt.
1.Dra upp knappens främre del lätt för att hissa upp rutan till sitt ändläge och håll kvar i en sekund.
2.Släpp knappen kort.
3.Dra upp knappens främre del igen i en sekund.
De skriver visserligen att återställning måste göras om batteriet kopplas bort. Men återställning behöver även göras om fönstret gått oväntat trögt, t.ex. vid kallt väder. Det står det inget om.
Sen jag gjorde en "initiering" har jag inte upplevt problemet igen.. om det beror på det eller p.g.a att det sakta blivit varmare väder låter jag vara osagt. :)
joel80 skrev:Ok.. jag ska testa en initiering som hollan föreslår först.. fortsätter problemet ringer jag verkstan.
Sånt här ska ju funka på en ny bil tycker man..
Om du lyckats få en måndasbil som Jag fick så kan du nog räkna med många sånna här roliga problem ;)
Jag tror inte det är en måndagsbil.. det mesta funkar.. Men i en avancerad modern bil verkar det finnas mycket som kan strula.
Jag förutsätter att jag kommer få åka några gånger till verkstan för att fixa småsaker. Eller fixa dem själv.. t.ex har jag varit tvungen att justera upp halvljusen lite då jag inte ens såg 50m framför bilen. Hittade all vettig information om hur man skulle göra och med vilken vinkel det fick lysa utan att anses som bländande på bilprovningen här på forumet. :)

Och det här verkar ju ha fixat sig också med tips från er.. det här forumet sparar flera resor till Verkstan!
Hej.
VOLVO 2,5FT 2009. Innan jag var inne på service så gick inte rutorna automatiskt överhuvudtaget (stannade direkt jag släppte knappen). Efter service och uppdatering av samtlig mjukvara i bilen då gick dom upp o ner automatiskt.
Ibanez skrev:Hej.
VOLVO 2,5FT 2009. Innan jag var inne på service så gick inte rutorna automatiskt överhuvudtaget (stannade direkt jag släppte knappen). Efter service och uppdatering av samtlig mjukvara i bilen då gick dom upp o ner automatiskt.

Så va de på min bil efter ny mjukvara men meken sa att jag skulle dra upp rotorna max å hålla kvar några sek, precis som andra skriver här

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]