Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Skulle tro att prodstart är v20, det brukar det vara för nytt modellår. Brukar dock variera när man kan börja beställa, beror nog på när my13 är slut, beroende på modell. Där av kan det vara olika veckor. Men april eller mars om du har tur.

Men inget är säkert, kan bli tidigare eller senare..
av perhall
MattiasD skrev:När brukar info bli officiell om ändringar inför nästa modellår? Och när blir de beställningsbara? I och med att jag byter jobb har jag bestämt mig för att lämna tillbaka V60. Det känns surt att lägga en order på en ny V70 MY13 om det straxt senare kommer en My14 med t ex nya mätartavlor. Idag ser mätartavlorna med sin pixlade information ser riktigt utdaterade ut.
Verkligen, lite en dålig kopia av E-klass som kom 2002.. I övrigt är inredningen ok tycker jag. Snyggare än passat, sämre än 5-serien och A6/ph
Användarvisningsbild
av V9097
poseidon skrev:Priserna på V70 lockar inte heller... Passat DSG170 4Motion med Premium å R-line för 329 tkr innan ev rabatter.... Det lockar.
Fast V70 D4 AWD Momentum DE automat för 332 tar inkl vinterdäck lockar minst lika mycket. Lite sämre automatlåda i svensken, men i övrigt tycker jag Volvon ger mer på nästan samtliga punkter. Inte minst den femte cylindern!

Lite mer on topic: det känns tämligen bekräftat att V70 får en facelift till my14. Jag misstänker att den får en front liknande den vi sett på spionbilder av s80, uppdaterade backspeglar in och utvändigt à la V40, nytt instumentkluster från V40 (digitalt blir tillval), nya färger och klädslar samt lite snyggare bakysen. Det dröjer nog inte många veckor innan de första bilderna läcker ut.
Användarvisningsbild
av Guligan
MattiasD skrev:När brukar info bli officiell om ändringar inför nästa modellår? Och när blir de beställningsbara? I och med att jag byter jobb har jag bestämt mig för att lämna tillbaka V60. Det känns surt att lägga en order på en ny V70 MY13 om det straxt senare kommer en My14 med t ex nya mätartavlor. Idag ser mätartavlorna med sin pixlade information ser riktigt utdaterade ut.
Du som också gillar E85-motorer bör defintivt vänta in nästa årsmodell.
av MattiasD
Guligan skrev:
Du som också gillar E85-motorer bör defintivt vänta in nästa årsmodell.
Aha, tror du det händer nåt på den fronten alltså? :D Annars lutar det mest åt samma samma drivlina som jag nu har i V60n, dvs T4F med PS. Visst sneglar jag lite på AWD också. Jag har en stuga ute i skogen på oplogade grusvägar som jag gillar att åka till på helgerna. Men på nya jobbet finns det bara Volvo med diesel och AWD vilket är surt. Hade annars gärna tänkt mig T4F med AWD. Eller en VW med TSI multifuel och AWD. Audi är dock valbar med AWD och E85 men då går det inte att välja automat. Ja, alla dessa val....någon perfekt bil finns inte utan man måste alltid kompromissa bort någonting. Särskillt om man väljer att lösa bilproblemet via företag som allt för ofta translat in sig i dieselträsket.
av MattiasD
perhall skrev: Verkligen, lite en dålig kopia av E-klass som kom 2002.. I övrigt är inredningen ok tycker jag. Snyggare än passat, sämre än 5-serien och A6/ph
Det borde varit enkelt för Volvo att för fler år sedan, åtminstånde bytt ut mätartavlorna (skärmarna i centrum av visarna) till en mer högupplöst variant där man inte ser pixlarna. Och där det svarta är svart och inte flammigt grå. Grafiken och informationen kan de behålla och det hade gett mycket bättre intyck.

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?