Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Avis jag blir... Vill också ha sånt stort garage med möjlighet till vagga, lyft osv :(
Kommer följa detta iaf, ska bli kul och se ljudet sen :)
Du är inte den första som säger det och jag förstår varför för de möjligheter jag har är fantastiska, dock är det inte min egna lokal men en vacker dag ska jag äga något liknande :)
Längtar till man får rulla ut första turen och lyssna på hög musik men lång bit kvar och desto fler som följer mig så kan jag lova att jag kommer fortsätta uppdatera här på forumet :) Kul att du gillar det Lucif3r och alla övriga!
av adde93
Det är jäkligt roligt med engagemanget runt mitt projekt, bilder på alla reparationer kommer självklart!

Har börjat "strippa" elsystemet på en del onödigt kablage... Lite "tråkgöra" men det ska göras och det ska göras ordentligt med elschema, lödstation och krympslang! :)
Bild

Kommer lite nya bilder runt mitten på veckan!
Ha det gott tillsvidare. :)
Senast redigerad av 1 adde93, redigerad totalt 0 gånger.
Tackar "Knekten"! Ser verkligen framemot att få ut att åka ev i sommar.

Men nu tar jag och kör en ordentlig update ännu en gång, som ni kanske märker så uppdaterar jag inte varje dag utan tar en dag när jag gjort en hel del så ha tålamod, jag kommer med updates. :D

Tog tag i det första rosthålet på bilen, balken som växellådsbalken är fastskruvad i så behövde fixa en plåt med centrerad bultar :)
Bild

Hålet utskuret.
Bild

Plåten med muttrarna svetsade och färdig skuren redo att svetsprimras.
Bild

När det ändå var ett stort uppskuret hål i balken så kunde jag lika gärna passa på att spruta tunnflytande rostskydd i balken. Bäst att var förutseende för framtiden!
Bild

Antar att de flesta utav er här på forumet råkat ut för detta:
Bild
Någon som bara punktat dit en plåt över rosten och sen smeta på en jäkla massa underredsmassa... Inte okej! :O

Eftersom jag går 3:e året på en fordonsteknisk linje så är det ett krav att vi ska genomföra ett projektarbete, jag och 2 klasskompisar ska göra en enklare renovering/uppfräschning av min gamla B230F :) Bjuder på lite bilder här med!

Motorn innan demontering :)
Bild

Efter någon timme såg den ut såhär! :D
Bild

Grenröret är även borta och gudars vad jag älskar induktionsvärmare, alla pinnbultar sitter kvar i toppen och inget gick av!

Detta var updaten för de här dagarna, kommer kanske en update imorgon eller på lördag! :)
Ha det bra alla följare och övriga läsare!
Lucif3r skrev:Haha, ja den där plåten var ju också en snygg eh... "rostlagning" :lol: Då känns ju t om plåtrent + glasfiberspackel mer seriöst faktiskt :lol:
haha kände precis likadant när jag satte vinkelslipen i punkterna de fäst upp den med och vek upp plåten... ingen vacker syn men ja, tur man själv satsar på ordentliga arbeten :P
230fk går snålt

BTR-en reglerar ju bränsletrycket efter under[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jo, en sak som är irriterande. Bilen är […]

Kupéfläkt "döda utblås"

Jag har en V60 D4 från 2017 där kupefl&[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy - såld

:-) Grattis! Vad blir det nu då? :-)