Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
TS skriver ju det i första inlägget: "S40 2000, 2,0T"
av juste
Aha ursäkta såg inte det. Jag har också en -00, dock en 1,8 V40. Den har en "färddator" och en kontroll till denna som sitter till vänster ovanför radion. Alla har kanske inte det?
av 2444ever
Hmm, digitala siffror som får värde från en dator. Tror inte att ett värde kan "fastna" i displayen. Och datorn (eller styrenhet kanske det heter på finare språk) som ger värdena kan inte heller "fastna", då skulle andra saker inte heller fungera, och vid omstart av bilen är i så fall den enheten död. Men det är bara gissningar.
Det är inte så att displayen "fastnat" på att visa genomsnittlig förbrukning? Är det längesen nollställning så ändras ju inte det värdet speciellt ofta.
Kolla här: http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... b.htm#pg25

EDIT: Med "fastnat" på genomsnittlig förbrukning menar jag att TS kanske ställt in den på det av misstag. Är ju enkelt att kolla det först.
Senast redigerad av 1 2444ever, redigerad totalt 0 gånger.
av TheDriftKing
#27 skrev:Har du inte ett vred över radion som du kan ändra vad den ska visa?
Över radion?
(sitter inte i bilen nu, ska plåta intrumentpanelen och radiodelen när jag ska åka ikväll.)

Inbillar mig att det kanske finns ett vred av något slag som "saknar funktion" Något man kan skruva på fast jag inte kan se någon skillnad.
Bild kommer.
av TheDriftKing
2444ever skrev:Hmm, digitala siffror som får värde från en dator. Tror inte att ett värde kan "fastna" i displayen. Och datorn (eller styrenhet kanske det heter på finare språk) som ger värdena kan inte heller "fastna", då skulle andra saker inte heller fungera, och vid omstart av bilen är i så fall den enheten död. Men det är bara gissningar.
Det är inte så att displayen "fastnat" på att visa genomsnittlig förbrukning? Är det längesen nollställning så ändras ju inte det värdet speciellt ofta.
Kolla här: http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... b.htm#pg25

EDIT: Med "fastnat" på genomsnittlig förbrukning menar jag att TS kanske ställt in den på det av misstag. Är ju enkelt att kolla det först.
Så vitt jag vet så kan inte bilen visa genomsnittlig förbrukning.
Den tidigare ägaren visade att när det var över ca +2 Grader C så slutade termometern vara termometer och började visa hur mycket soppa bilen förbrukade just nu.

Men nu visar bilen bara 10.5 oavsett om det står helt still eller om jag står i ett varmt garage.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]