- tor 24 jan 2013, 16:22
Jag har haft min bil i varmgarage över natten eftersom vindrutespolningen frusit igen totalt. Idag kör jag ut bilen ur garaget och allting fungerar bra en liten stund. Ca 20 sekunder efter att jag har backat ur garaget händer någonting med tomgången, den går illa och "hackigt". Jag kör en liten sväng för att se om det var någonting tillfälligt och märker då att motorn är helt orkeslös(mer än vanligt). Jag kör hem bilen, en sträcka på ca 500 meter och bilen går dåligt hela vägen.
När jag kommit hem ringer jag verkstaden och får rådet att stänga av, låsa bilen och försöka köra lite igen 5 minuter senare. Jag gör så men bilen går fortfarande lika dåligt, nu lyser även varningslampan för motorstyrningen samt "Försämrad prestanda" visas. Är det någon som har en teori om vad som hänt? Min chef funderade på om det kan vara kondens någonstans?
Bilen ska till verkstad men frågan är om den ska bärgas (2 mil) eller om jag kan köra den.
V70 DRIVe MY 11, har gått 9800 mil.
När jag kommit hem ringer jag verkstaden och får rådet att stänga av, låsa bilen och försöka köra lite igen 5 minuter senare. Jag gör så men bilen går fortfarande lika dåligt, nu lyser även varningslampan för motorstyrningen samt "Försämrad prestanda" visas. Är det någon som har en teori om vad som hänt? Min chef funderade på om det kan vara kondens någonstans?
Bilen ska till verkstad men frågan är om den ska bärgas (2 mil) eller om jag kan köra den.
V70 DRIVe MY 11, har gått 9800 mil.