Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Formeletten
Hej !

Sorgligt nog måste jag berätta att våran favoritbil Formeletten (240 -83) har brunnit upp.
Här é storyn:

Vi har haft vår bil hos bilmekanikern i Trollhättan. De har varit ett mindre el-fel som blivit mer och mer kompliserat. När vi skulle hämta den för nån månad sen så funkade inte belysningen som den skulle och efter att vi bytt några säkringar så fungerade det ändå inte som det skulle. Och efter att vi stängt av bilen så började det lukta bränt, inte bra tyckte vi, så såg vi rök. Och plötsligt så var det eld på gång. Det började brinna i ljusreglaget, jag sa till Annica (flickvännen) att ge mig min vattenflaska och började stänka vatten på lågorna. Efter det att vattnet var slut återstod som tur var bara lite glöd som Annica släckte med en pinne och en läskmugg. Det var otroligt nära att den brann upp. Vilken tur tänkte vi. För att det inte skulle kunna ske något medans vi lämnade bilen så tog vi loss en av batteri polerna. Och hoppades att det skulle gå bra.

Men så igår ringde Bil mekanikern och berättade att någon gjort inbrott i bilen och den var nu helt utbränd. Tydligen har brandkåren varit där och släckt branden. Och idag fick vi brev från Polisen om allt detta. Sicken grej. Tjuven hade troligen satt tillbaka polerna till batteriet. Och blev nog rätt ställd när bilen helre brann upp än att bli stulen.

Den kostade bara 6200:- och tog oss från Gbg till Sthlm 7 gånger mm. Inte så dåligt för en -83:a som gått över 30000 mil. Vi kommer sakna dig, Formeletten. Du lärde oss mycket. En sak är säker, när det gäller gamla bilar är det inget som slår en Volvo. Lätt att meka och reservdelar i överflöd.

Jag har genom livet lärt mig att ju mer jag försöker ta kontroll över min situation ju mindre kontroll får jag. Man kan omöjligt vara berädd på allt som livet hittar på. Så det är bara att släppa taget och ta det som det kommer. Göra det bästa av varje situation och le. Man måste le mycket och när man inte kan det så måste man förstå att inget är för evigt. Så betrakta allt bra som heligt, för man vet aldrig när det är över. Och till slut lämnar vi allt bakom oss, allt utom själen.

Tyvärr så lämnar vi forumet, vi har ju ingen Volvo längre men vi tackar för alla bra tips och hoppas att Volvo folk fortsättar att vara bra folk.

Trafiken = inga rättigheter, bara skyldigheter ! Mikael
Användarvisningsbild
av lilleman
ett sorgligt slut för en gammal trotjänare :( och varför kan man inte få ha nånting ifred :x :evil: trösten är ju att det finns ju fler gamla trotjänare som bara väntar på att bli ompysslade vol:-) lycka till framöver mvh/roger :(
Användarvisningsbild
av Scania
Formeletten skrev:Tyvärr så lämnar vi forumet, vi har ju ingen Volvo längre men vi tackar för alla bra tips och hoppas att Volvo folk fortsättar att vara bra folk.

Sorglig historia... att mista sin bil på det sättet är nästan som att mista en vän - man dör en liten smula... :roll:

Men varför inte försöka hitta en ny Volvo? Du verkade ju gilla den skarpt?
Eller blir det ett annat märke nu?
av OC-RA
Det är skönt att se att 240in fortfarande är HET på bilmarknaden.
av jbl
Ja vad blir det istället för 240:n är ju intressant att få svar på.
Användarvisningsbild
av freak1
Formeletten skrev: Tyvärr så lämnar vi forumet, vi har ju ingen Volvo längre men vi tackar för alla bra tips och hoppas att Volvo folk fortsättar att vara bra folk.

Varför lämna forumet :shock: , tror säkert ni är välkommna att stanna trots att ni inte äger en volvo för tillfället. Forumet är en del av det sociala livet oxå, inte bara att få hjälp eller hjälpa med bilproblem,eller, har jag fel :???: .
av jbl
Nej du har inte fel.

Icke! Var nog en kopia ;-)

Ja allt i bilen är ju 12V så de ska ju […]

Restaurering av ratt

Köpte den med 9000 mil på mätaren […]

Hej! Bilen, en laddhybrid, närmar sig kamrems[…]