Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av takjens
Hej, demonterade dieselvärmaren igår och hittade turbulatorn i botten av brännaren! Ringde volvo och fick som svar att dom inte säljer skruven med distanserna och turbulatorn löst utan måste byta hela brännar enheten.. a 2822:-

Så frågan lyder.. vars kan man hitta delarna att köpa löst eller hitta brännaren billigare?

Volvo v70 D5 -02
Användarvisningsbild
av Perra83
takjens skrev:Hej, demonterade dieselvärmaren igår och hittade turbulatorn i botten av brännaren! Ringde volvo och fick som svar att dom inte säljer skruven med distanserna och turbulatorn löst utan måste byta hela brännar enheten.. a 2822:-

Så frågan lyder.. vars kan man hitta delarna att köpa löst eller hitta brännaren billigare?

Volvo v70 D5 -02
Tillverkaren av brännaren bör ha delar.
av mbc
Jag har en komplett brännarenhet som gått 3 vintrar.
Jag satte i en ny på min bil men det var inte det som var felet.
Min är till en 07:a så om du är intresserad får du kolla upp om den passar din.
pm om du är intresserad av att köpa den.
av mbc
takjens skrev:Ringde runt igår och fick tag i service satsen för 421kr så nu har det löst sig:-)

Tack iaf!!
Var det turbulatorn?
Köpte du den på volvo?
Enligt min handlare finns inga lösa delar överhuvudtaget.
Har du artnr och benämning på den?
Användarvisningsbild
av Perc
Kolla med en riktig dieselvärmarverkstad. Volvo byter ju bara hela värmaren så fort den inte startar.
av takjens
mbc skrev:
takjens skrev:Ringde runt igår och fick tag i service satsen för 421kr så nu har det löst sig:-)

Tack iaf!!
Var det turbulatorn?
Köpte du den på volvo?
Enligt min handlare finns inga lösa delar överhuvudtaget.
Har du artnr och benämning på den?
Först ringde jag eriksson bil i kiruna (jobbar i kiruna).. dom sa att volvo slutat med satsen och jag va tvungen köpa ny brännare för 2600:- sen ringde jag nordiska bil i piteå (bor där) dom sa samma fast 2800:- men ringde då nordiska bil i luleå och dom hade satsen och sa att volvo har INTE slutat med satsen!!

Kan kolla nr på satsen i morgon!!
av mbc
Tack för svar,
Lustigt att volvo själva inte vet.
Fick själv svaret att inga delar såldes löst på min volvohandlare.
Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]