Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Om bilen är servad hos Volvo ÅF kan dom kontrollera vad som gjorts på bilen det finns lagrat i databasen.
Jag tog ringde och fick ut allt vad som åtgärdats på bilen jag köpte.
av perhall
Det var inte meningen att dra igång en utredning:)
Men kunskapen här på forumet är god. Bilen gav dåliga vibbar. Och den var mycket riktigt skruvad...
PH
Användarvisningsbild
av Guligan
Kollade bilen i bilregistret återigen, DNX725 och nu är den såld.
Det kliar lite i fingrarna, undrar om köparen har vetskap om bilens bakgrund...
av perhall
Min kompis råkade häromdagen ut för något märkligt. Ringde på en BMW som såldes av "Martin Andersson" (låter ju bättre än "bmw" eller "120d"). Sen var det ett helt obegripligt namn som svarade, knappast Martin Andersson... visst är det tråkigt att det är svårare att få jobb om man inte heter Martin Andersson, men ett bilköp bygger ju på marknadsmekanismer och förtroende så att luras där håller inte.../PH
av specos
Guligan skrev:Kollade bilen i bilregistret återigen, DNX725 och nu är den såld.
Jag har försökt få tag i köparen faktiskt. Mobilnumret på hitta.se är ur funktion. Numret till ett företag han sitter i hänvisar till ett annat nummer som jag ringde nu ikväll utan svar.......

Jag tycker det är självklart att ringa och informera. Det diffar ju ändå 20 000 mil... Borde innebära upp till 50 000 kr i överpris.
Användarvisningsbild
av Bosse78
specos skrev:
Jag har försökt få tag i köparen faktiskt. Mobilnumret på hitta.se är ur funktion. Numret till ett företag han sitter i hänvisar till ett annat nummer som jag ringde nu ikväll utan svar.......

Jag tycker det är självklart att ringa och informera. Det diffar ju ändå 20 000 mil... Borde innebära upp till 50 000 kr i överpris.
Hade jag köpt skiten hade jag nog hellre inte vetat..... Fast vid service lär han väl få det påpekat ändå ?
av specos
Bosse78 skrev:
specos skrev:

Hade jag köpt skiten hade jag nog hellre inte vetat..... Fast vid service lär han väl få det påpekat ändå ?
Han fås ju möjlighet att stämma säljaren inom rimlig tid. Samt ta en diskussion med säljaren.
av perhall
Är väl inte troligt/säkert att det syns vid en vanlig underhållsservice... Sen frågan hur taktiskt. Det är av verkstaden att berätta... En del mekar jag pratat med
Berättar att de är ganska avtrubbade.. Servar kanske15-20 bilar i veckan...
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Bosse78 skrev:
specos skrev:

Låter ju lite som att bilen har blivit "överflyttad" till en annan som ska sälja bilen. Men bra gjort och försöka få tag i den nya, om det nu inte är en "kollega" till den första säljaren, ring med skyddat nummer om han skulle bli ilsk för säkerhets skull 8)
av perhall
Min kollega jagade en billig C-klass häromdan... första han ringde på sa att han sålde den åt sin dotter som jobbar på SAS och därför var bilen importerad... sen ringde han på nästa som sålde den åt sin fru... men det var samma kille som sålde båda... suck, vilken röra! Det slutade med en svensksåld C-klass med 1 ägare på Merca-firma... dyrare men känns och är bättre... man undrar lite vilka som köper av de där lirarna.../PH
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]