Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har märkt något rätt irriterande och undrar om det verkligen ska vara så och varför!?

När jag sätter igång värmaren, antingen via direktstart, VOC eller tidstyrt så sätter den även igång de prylar jag har inkopplat i cigg-uttagen! Jag har bl.a GPS och en dashcam som går igång. Känns onödigt att dra extra batteri på sånt plus att det drar till sig oönskar uppmärksamhet om att man har prylar i bilen.

Är det här en allmän funktion eller nått fel? Och om det ska vara så.. VARFÖR??

Går bilen igång i något tändningsläge vid värmning? Jag har inte hittat någon sån info i manualen.
Det finns ett relä för komfortfunktionerna som är anslutna till säkringarna 21-22 i vä säkringscentral under handskfacket. Säkring 21 går bl.a. till spjällmotorerna för kupéventilationen och 22 går till cigguttagen i kupén.
Volvo har sparat in ett relä så att när dieselvärmaren går och spjällmotorerna för kupéventilationen används så blir det ström även i cigguttagen.
Tack för svar.. än en gång är forumet fantastiskt fyllt med kunskap.

Men så dumt... med tanke på att många här klagar på att värmaren drar ur batteriet så känns det ju inte som en jättebra idé att dra ur ännu mer ström än nödvändigt när man använder den.. även om prylarna drar förhållandevis lite. Får fundera på om jag manuellt ska dra ur dem när jag stannar.. drygt!
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... lar-43030/

Koppla cigguttaget till en strömbrytare.
Själva vitsen med automatisk igångkörning av gps och dashcam förlorar ju lite av funktionen om man ska ha en knapp...
:x
Själva vitsen med automatisk igångkörning av gps och dashcam förlorar ju lite av funktionen om man ska ha en knapp...
:x

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?