- tor 24 jan 2013, 20:14
#721429
Jag har elektrisk motorvärmare och kupefläkt i min XC60 MY 10 med D5 motor och dieselvärmare.
När jag haft 230 volt inkopplat några timmar är det varmt och skönt att sätta sig i bilen och åka iväg. Däremot tar den en evig tid innan det kommer någon värme från bilens system vid dessa tillfällen. Jag hinner börja frysa då jag tagit av med jackan på en gång.
När jag ställer in dieselvärmaren är det lika varmt med då matar värmesystemet på direkt så det blir nästan bastu i bilen.
Är det någon sensor som blir "lurad" när jag kör elektriska motorvärmaren?
Jag har ställ in allt på auto och att värmaren ska starta som tilläggsvärme. Första vintern tyckte jag alltid att det var så fantastiskt bra och snabb värme i bilen, nu tycker jag det har blivit sämre. Fast det var ju inte så kallt som nu det året.
När jag haft 230 volt inkopplat några timmar är det varmt och skönt att sätta sig i bilen och åka iväg. Däremot tar den en evig tid innan det kommer någon värme från bilens system vid dessa tillfällen. Jag hinner börja frysa då jag tagit av med jackan på en gång.
När jag ställer in dieselvärmaren är det lika varmt med då matar värmesystemet på direkt så det blir nästan bastu i bilen.
Är det någon sensor som blir "lurad" när jag kör elektriska motorvärmaren?
Jag har ställ in allt på auto och att värmaren ska starta som tilläggsvärme. Första vintern tyckte jag alltid att det var så fantastiskt bra och snabb värme i bilen, nu tycker jag det har blivit sämre. Fast det var ju inte så kallt som nu det året.