- tor 24 jan 2013, 14:32
Att kapa fjädrar, lite så där, är ingen bra lösning och dessutom kan bilprovarn klaga. Ligger mycket sanning i de där historierna för övrigt...
Lägg till att arbetet kostar, om du inte gör allt själv. Därtill kommer en hjulinställning, om du är lite seriös och inte bara är ute efter att klappsänka bilen.
Ett tips är att tröska igenom Bildelsbasen.se efter fjädrar - de kan ha hyffsat nya sänkfjädrar också.
Bara att söka på ditt regnummer.
mangwie skrev:Jag tror det bästa alternativet är att köpa fyra sänkfjädrar. Kapar du dina originalfjädrar och det blir fel så måste du ju köpa nytt ändå.benka1 skrev:Har 17" på min fast 1hjulpar är det 225/45 och däcken tar i fjäderbenen fram men bak går det fast det tar iDet är ju precis det jag vill göra! Få den lite lägre bara för utseendets skull och kränga på ett par 17" el 18" som sagt. Men jag har hört många skräckhistorier om de som kapat fjädrarna. Har ej gjort de själv så jag har ingen erfarenhet. Skulle ju vara de billigaste alternativet om det skulle funka. Någon som vet? :D
plastlisten runt hjulhuset,skumm offset på fälgarna tror jag ,eller så är däcken alldeles för hög?
Fram sitter det slitna 215/40 o dom funkar-fast måste köpa nya till våren ,4 nya isåfall!
Bilen är ej sänkt av mig utan sitter sportchassi på min -98 t4 undrar hur mycket lägre?
Funderar kapa 1halvt /1varv fram bara utseendets skull(billigt).
Att kapa fjädrar, lite så där, är ingen bra lösning och dessutom kan bilprovarn klaga. Ligger mycket sanning i de där historierna för övrigt...
Lägg till att arbetet kostar, om du inte gör allt själv. Därtill kommer en hjulinställning, om du är lite seriös och inte bara är ute efter att klappsänka bilen.
Ett tips är att tröska igenom Bildelsbasen.se efter fjädrar - de kan ha hyffsat nya sänkfjädrar också.
Bara att söka på ditt regnummer.