Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Så typiskt.. idag är det väldigt kallt i Stockholmsområdet.. runt -17 där jag är. (VIlket är rätt så kyligt med den fuktiga Stockholmsluften.)
Ska starta igång värmaren i bilen men får bara felmeddelande om att jag inte är inloggad, även testat via minvolvo.volvocars.se...

Ringde supporten och tydligen har de något ordentligt datastrul.. inget funkar.. väldigt många ska ha samma problem sa supporten.
Bah!

Sitter och funderar på om jag ska springa ut en extra sväng till bilen nu och dra igång den manuellt.. brrrrrr...
Användarvisningsbild
av joel80
Nu fick dom tydligen igång det, för nu funkar det både i mobilen och på datorn igen.
Jag hann dock springa ut och frysa och manuellt starta värmaren... ilandsproblem 2.0!
:)
Användarvisningsbild
av joel80
Nej jag har fått tillbaka vissa problem.. ser ut som jag står parkerad på andra sidan stan.. och den lyssnade inte på uppdatering av timern för värmaren.. även om det nu gick att skicka iväg kommandot.. får inte tillbaka bekräftelse.

Och försöker jag göra något nu står det bara "innan du startar en ny aktivitet måste den pågående avslutas.".
Användarvisningsbild
av Micce1980
Inte bara jag som har problem då.
Cirka 60% av gångerna jag ska starta motorvärmaren via appen (iPhone) den står den bara och tuggar eller stänger ner appen. Har provat med två olika telefoner och på olika platser i länet jag bor i och där med med olika bra och dålig täckning på telefonen. Hur vanliga är detta problem för andra? Bilen i fråga är V70 my13 om det spelar in.
Användarvisningsbild
av joel80
Efter problemet det 24:e har jag inte haft några störningar, inte före det heller. Jag kör android och appen funkar för det mesta klockrent.
Ställer både in timern på värmaren, direktstartar den, har låst bilen och låst upp den vid några tillfällen och hanterat körjournalen. Både skrivit i rubrik på resor, ändrat kategori och exporterat till excel.
Finns en bugg när man exporterar en grupperad resa från mobilen men annars funkar det hur bra som helst för mig.. förutom den 24:e januari då.. :)
av kantarell
XC70 MY -12. Med hyffsad 3G-täckning funkar VOC-värmarstart perfekt, kvitterar startfunktionen nästan direkt. Hemma däremot där det bara finns 3G-täckning med mycket svag signal funkar det aldrig. Försöker få kontakt med bilen men lyckas aldrig. Ajfån eller android kvittar.
Användarvisningsbild
av joel80
Surt.. och surt att man i dom lägena inte kan byta teleoperatör i bilen.. Volvo har tydligen bara avtal med Telenor om jag hört rätt.

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]