Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattevin
Hej!

Försökte öppna min bildörr för en stund sen på min s70t5-99a . Men batteriet är helt dött.
Kan inte öppna dörren enns med nyckel,del liksom "glider över" kuggarna typ, och öppnar inte dörrlåset.
Försökte sätta ström genom baklyset (där gick en säkring säkert:)
Så vad kan jag göra? Fick 2 råd , volvo mecken sade "ta rutan som är billigast"
o min bror sa kryp in och sträck armen genom skidluckan.
Sjysst men jag pryar inte på fantastiska 4ans kontor, och rutan är mig kär.

Kan man stoppa i motorvärmarkabeln och värma upp batteriet en del så kanske lite ström uppenbarar sig?
Eller finns det automatisk underhållsladdning på dessa s70 via motorvärmaren?

Eller något annat råd.
VH Matte
Senast redigerad av 1 Mattevin, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av js1
Andra med liknande problem har lyckats komma åt pluspolen på generatorn underifrån och ladda batteriet via den. Den är direktförbunden med batteriet. Jord har du överallt på motorblocket. Man får nog vara lite ormmänniska men det kan vara en möjlighet.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Går det att krypa under och sätta en +på startmotorn -var som helst till Jord, stömkälla batteri eller ladare?
av Mattevin
vet inte,bilen står med lutning nedåt i motorns riktning, men jag skall prova det imorgon när jag lekt orm-människa först.
Kan man inte fälla en baksätet från bagageutrymmet??
av calles
Hej, jag hade samma problem i veckan på min V 70 -99. Kunde till slut tina upp låset i bakluckan och den gick sedan att öppna med nyckel. Sedan blev det att krypa in och öppna en bakdörr osv. Vilken lättnad efter två iskalla dagar med -15 till -20 grader. :-O)
av Mattevin
Ja till sist så lyckades det efter att ha nått knappen till baksätea. Fast väl inne i bile så fick man ladda batteriet en stund innan det gick att öppna dörarna.
Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i vä[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]

Bakljus XC 60 -18

Det blir byte genom försäkringen av bakl[…]

Bromsrör höger fram

Nu är det luftat och klart och inga läck[…]