NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kevlar
Mail är skickat till säljare.
Notera datumet i dokumentets överdel/första sida; Year 2006, Month 11. Dvs. att prylen är ganska färsk (iaf. monteringsanvisningen).

Skall bli intressant att se vad som sägs. Någon volvoanställd här inne har kanske lite info?
av jensam
tillbehöret finns mycket riktigt på volvos hemsida för 07:orna, men varför kan man inte få det från fabrik? Det verkar inte gå att få under "Bygg din bil"... Vore ju på det sättet enkelt att åtminstone få fram kostnaden vid fabriksinstallation. Det verkar ju dock vara en hel del pyssel att få dit fjärren i efterhand, så kostnaden lär ju skilja sig en hel del från fabriksmonteringskostnaden... :cry:
av jensam
hemskt konstigt... detta är svaret jag fick från bilia:

------

Det går tyvärr inte att montera fjärrstyrning för värmare i V50, enl uppgift.

Med vänliga hälsningar

/Anette Enqvist
Bilia Personbilar AB

-----

Bilia verkar i alla fall inte vara intresserade av att installera den.....

varför finns den med på volvocars.se samt vccs.volvocars.se?? nån som vet?
Användarvisningsbild
av Avarell_Dalton
jensam skrev:under denna länk finns åtminstone installationsbeskrivningen för fjärren:

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... 85a_se.pdf

den är för volvo s40/v50. har ingen aning om vad det skulle kosta att låta bilia eller nån annan göra installationen. kanske nån som vet?
Är det någon som kan bekräfta att bild 4 i pdf-dokumentet är säkringscentralen under handskfacket?
av Kevlar
jensam skrev:...Det verkar ju dock vara en hel del pyssel att få dit fjärren i efterhand, så kostnaden lär ju skilja sig en hel del från fabriksmonteringskostnaden... :cry:
Ja och nej... det är nog inte så himla mycket jobb att få dit den modulen. Jag kikade på lite andra installationsanvisningar och jämför man med tex. Bluetooth handsfree´n så är det bra mycket mindre pyssel. Handsfree´n säger Bilia är en smal sak att montera, typ 1 timmes jobb, så då tror jag inte monteringskostnaden för fjärrstyrningen är så himla dyr.

Men visst, hade ju varit betydligt smidigare, och förmodligen billigare för slutkunden, om den gick att få från fabrik.
av Kevlar
jensam skrev:hemskt konstigt... detta är svaret jag fick från bilia:

------

Det går tyvärr inte att montera fjärrstyrning för värmare i V50, enl uppgift.

Med vänliga hälsningar

/Anette Enqvist
Bilia Personbilar AB

-----

Bilia verkar i alla fall inte vara intresserade av att installera den.....

varför finns den med på volvocars.se samt vccs.volvocars.se?? nån som vet?
Ooh, va lack man blir. Jag hade velat veta var den uppgiften kommer ifrån och ha en förklaring. Ska den introduceras senare? Varför finns missledande information med på hemsida och varför i hela fridens namn sitter man och lägger tid på att göra en manual när produkten ändå inte säljs?

Märkligt.
av Kevlar
Enligt säljaren finns produkten nu, men Volvo har ej satt en prislapp på själva monteringen. Kommer hamna totalt på 6000 - 7000:- enligt uppg.

/K
av jensam
det första jag märkte med fjärrkontrollen till min v50 var att knappen för att öppna bakluckan inte har någon funktion (den har väl det på s40:an antar jag), men bilen "reagerar" på knapptryckningen ändå genom att blinka en gång (eller två kommer inte ihåg).

varför kan man inte rent mjukvarumässigt göra så att ett tryck på denna knapp direktstartar värmaren istället? jag vet i och för sig inte vilken räckvidd denna knapp har, men om den har lika bra räckvidd som den gula knappen så borde det ju räcka!

kanske någon som är volvokunnig vet detta (t.ex. CarMan)?
Användarvisningsbild
av poseidon
jensam skrev:det första jag märkte med fjärrkontrollen till min v50 var att knappen för att öppna bakluckan inte har någon funktion (den har väl det på s40:an antar jag), men bilen "reagerar" på knapptryckningen ändå genom att blinka en gång (eller två kommer inte ihåg).

varför kan man inte rent mjukvarumässigt göra så att ett tryck på denna knapp direktstartar värmaren istället? jag vet i och för sig inte vilken räckvidd denna knapp har, men om den har lika bra räckvidd som den gula knappen så borde det ju räcka!

kanske någon som är volvokunnig vet detta (t.ex. CarMan)?
Om bilen är låst kan du låsa upp endast bakluckan med denna knapp.
av jensam
är det nån som hört nåt om vad det skulle kosta med installationen?

vore kul att veta vad både installationen och materialet skulle kosta var för sig. kanske kan vara värt att försöka sig på det själv. vintern kommer ju snart :(

jag läste också i installationsbeskrivningen att man måste ha AEM för att kunna ha fjärren. undrar vad den kostar?

jag har inte hittat nån ny tillbehörskatalog med priser i. vet nån om det finns nån ute än?

nån som vet?

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]