Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joacimmelin
Hej alla,

har en Volvo XC70 D5 '04 och har en enkel fråga: går det att eftermontera uppvärmning i backspeglarna? Överväger att eftermontera backvarnare eftersom sikten bakåt är ganska usel, men att eftermontera uppvärmning i speglarna, eller montera dit nyare speglar med värme, går det?
Användarvisningsbild
av Perc
Allt går, det är bara olika svårt. ;)

Men jag har svårt att tro att en XC70 inte redan skulle ha värme i speglarna som standard om den inte är import från typ Italien. Och t.o.m då skulle det kännas fattigt utan. Säker så det inte bara är nån säkring som gått eller så nåt annat elfel. Spegelvärmen är för övrigt på samma knapp som bakrutevärmaren, utan extra symbol.
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Perc skrev:Allt går, det är bara olika svårt. ;)

Men jag har svårt att tro att en XC70 inte redan skulle ha värme i speglarna som standard om den inte är import från typ Italien. Och t.o.m då skulle det kännas fattigt utan. Säker så det inte bara är nån säkring som gått eller så nåt annat elfel. Spegelvärmen är för övrigt på samma knapp som bakrutevärmaren, utan extra symbol.
Går inte dom på automatiskt?

Tycker mig minnas att mina värmer även fast jag inte kör bakrutevärme
av llesrof
bensinskalle skrev:

Kan vara olika på olika årsmodeller men på min 06:a går speglarna bara ihop med värmen i bakrutan. Skit samma, is och kondens försvinner på 30 sekunder.
av Dubbas
llesrof skrev:
bensinskalle skrev:

Kan vara olika på olika årsmodeller men på min 06:a går speglarna bara ihop med värmen i bakrutan. Skit samma, is och kondens försvinner på 30 sekunder.
Samma för mig och min 06:a, bakrutan och sidospeglarna går ihop på samma knapp
Användarvisningsbild
av knussin
Dubbas skrev:
llesrof skrev:
bensinskalle skrev: Går inte dom på automatiskt?

Samma för mig och min 06:a, bakrutan och sidospeglarna går ihop på samma knapp

Samma här för mig på en 02:a
av S.t.r.a.n.D
Det är samma på -04, speglarna värms när du slår på bakrutevärmen. Sen om du har det vet jag inte men då måste du ha det absolut snålaste paketet....trodde det var standard på alla.
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Provat lite senaste dagarna och de verkar fan som speglarna värms när man kör bakrutan. Där ser man :mrgreen:

sorry för lite offtopic...

Bra att du hittade det. Ännu bättre att […]

Fantastiskt vacker kärra 🏆👌🍾👍

Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]