Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Enterprise
#720418
En motor som har fått stopp (fryst) i vevhusventilationen och därmed tryckt ut ”all” motorolja i turbon, hur stor sannolikhet är det för att det är ”turbohaveri” dvs. att den måste bytas?

Om det räcker med att göra rent överallt, rensa och tömma slangar mm, fylla på olja igen och allt funkar, har turbon då fått reducerad livslängd av händelsen eller har det ingen inverkan?
Användarvisningsbild
av Variosboy
#720504
Menar du att tätningarna i din turbo gett upp och att olja tryckts ut där, eller menar du att oljan kommit in i turbon någon annan väg?
av osla
#720574
menar nog att en tryck olja genom evakueringen som går från vevhusvent till just efter luftfilter men före turbo
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]