Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ok, tack. Har mailat en prisfråga till säljaren om han kan sälja sanna och väntar om ser vad han svarar innan jag beställer. Ska köpa mig ett sånt där fysiken också.. verkar användbart.. kommer säkert behöva det om jag ska dra om lite ström i kupén så småningom.
Lite bilder på de två små uppdateringarna jag gjorde i höstas. Min bil är dock svart.

Bild

Bild
Ett tips annars angående dina spegelkåpor kan ju vara att använda plastidip som han med den vita V70 R-designen på garaget.org du länkade till i början av tråden. Snabbt och smidigt med ok resultat.
Det kommer bli fint med sanna på min.. pedalerna väntar jag nog lite med. Får önska mig i present eller så kanske. :)

Ska fixa upp bilder på hur det blev med tömningen så fort vädret tillåter bra bilder... haft snöstorm sen i förrgår då det kom på.
Det slutade med att jag köpte R-design-dåpor till dimljusen ändå. Var ingen handlare som ville garantera att de till -08 satt bra på min MY13..
Jag är nöjd, förutom att jag fått små märken i lacken där jag bände, trots att jag bara använda plastsaker.. hade en platt plastbit, ungefär som "fiskbenet". Det är ju "plastlack" där runt och det verkade inte sitta speciellt bra. Finns det nått enkelt sätt att reparera småskador? Kan man köpa något bra litet lackstift på nått billigt ställe?

Skickar upp en bättre bild när jag har dagsljus och tvättat av bilen. :)
Bild

Beställde också hem stänkskydd men vågar nog inte montera dem själv. Borra och hissa upp bilen kan bara gå fel.. Tycker ni man ska be Volvo sätta fast dem eller klarar vilken bilmek som helst det?

Har också fått hem och satt fast brodithållare för min Garmin i mittkonsollen och tycket det blev väldigt bra. Fick ner den från rutan och sladden är mycket mer osynlig nu.
De behöver inte borras. De sitter fast bra nog ändå med bara skruvarna. Jag lovar.
Ok, finns det inte risk att det hamnar rätt mycket skit innanför och att det typ "spränger" innifrån i överkant då om man inte får fast den biten ordentligt?

Även om de inte ramlar av kanske de sitter slappt i övre delen där man egentligen ska borra? Eller är jag orolig i onödan nu. :)
Du behöver inte borra, det du popnitar i är ju bara innerskärmen som är gjord av pressad papp, sitte rinte mycket iaf. Skruva räcker långt, du behöver inte hissa och demontera hjulen heller, ta ett mini spärrskäft med bitshållare till de skruvar som sitter trångt.
Ok, ska ge mig på det ikväll om jag hinner efter dottern somnat.. Men popnitar gör jag väl inte? Det är bara skruv med och på manualen på volvocars.se visas det hur man skruvar av de skruvar som sitter i, borrar några nya hål och fäster stänkskydden med skruv.
Om jag nu gör det själv så skippar jag borrandet.. och då sätter jag väl bara fast med de skruv som redan har hål?
De varianter jag monterade skulle borra och popnitas samt skruvas med 2st skruv. Jag hoppade över borrandet och fäste bara i de befintliga hålen. Det höll i flera år iaf.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]