Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av hamre
Har beställt en DICE från eobd2.com och är det någon som vet hur lång tid det tar att skicka från Kina?

Har fått ett tracking nr på DHL men den har stått på:
Shipment information received
sedan i Måndags.

Tar det verkligen över 3 dagar att få ut den ur Kina? DHL borde ju uppdatera tracking sidan när den passerar tullen?
av meanone
hamre skrev:Har beställt en DICE från eobd2.com och är det någon som vet hur lång tid det tar att skicka från Kina?

sedan i Måndags.

Tar det verkligen över 3 dagar att få ut den ur Kina? DHL borde ju uppdatera tracking sidan när den passerar tullen?
Min DICE skickades från Kina en tisdag, på torsdagen hade jag den vid dörren :-)
av tomsa
hamre skrev:Har beställt en DICE från eobd2.com och är det någon som vet hur lång tid det tar att skicka från Kina?

sedan i Måndags.

Nu har jag inte beställt dice men ett annat paket i typ samma storlek från kina.
Den 9/1 är det lämnat till "posten" i peking och där är det fortfarande ................................ :???:
av hamre
meanone skrev:

sedan i Måndags.

Min DICE skickades från Kina en tisdag, på torsdagen hade jag den vid dörren :-)
Ja tydligen uppdaterar dom inte mitt trackingnr för just nu ringde det från DHL och sa att dom hade ett paket åt mig. :)
av hamre
Finns det någon manual eller liknande på hur VIDA fungerar?
Vad dom olika menyerna och sådant gör?

Det jag är mest intresserad av är vart man kan se vilka olika inställningar man kan göra på sin bil. :)
Användarvisningsbild
av milfshake
Nu har jag i alla fall fått vida att fungera och att kommunicera med dice, fick radera WSLlogin.exe i vida mappen och installera om patchen.

Nu har jag dock problem med diagnostiken, "diagnostics" fliken är gråmarkerad för mig och inte att trycka på. Hur kommer man åt den`?
Användarvisningsbild
av Esarp
milfshake skrev:Nu har jag i alla fall fått vida att fungera och att kommunicera med dice, fick radera WSLlogin.exe i vida mappen och installera om patchen.

Nu har jag dock problem med diagnostiken, "diagnostics" fliken är gråmarkerad för mig och inte att trycka på. Hur kommer man åt den`?

Har du kopplat dice'n till bilen när du provar? Annars går de inte.
Användarvisningsbild
av Orfeous
Samma sak för mig! Jag har ett rött kryss i övre vänstra hörnet där "listan"/menyn med diagnosenheter ska finnas..
av takjens
jag provade installera vida all in one idag men den bryter pga för lite ram... jag har 2gig men den säger att kravet är 2764MB... DOH...
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 241

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]