Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rid54
KAN vara dåligt med ström från batteriet. När startmotorn går sjunker spänningen så bilen "slår ifrån". Kan vara dålig kontakt i en batteripol eller en jordning. Eller fel i batteriet, föralldel... Har du provat med hjälpstartkabel från annan bil?
Mvh
/RID
av rid54
Jag tänkte bara att det brukar ge en bra fingervisning i dessa fall. Funkar det med "mera ström" så är det sannolikt inget annat som strular :)

/RID
Användarvisningsbild
av wissel
kan också vara den lilla tunna kabeln till startmotorn, flatstift som har blivit "glappigt"
Har för mig att kabeln är vit.
Användarvisningsbild
av greeeken
wissel skrev:kan också vara den lilla tunna kabeln till startmotorn, flatstift som har blivit "glappigt"
Har för mig att kabeln är vit.
Visst kan det vara det . men då låter det inget "klickar" inte som det gör här. Gissar på taskigt batteri.
av Volvooos60
Har startat den med hjälpt utav startkablar och han funkar utmärkt. Stängde av den efter en tids körning och provade starta igen och det funkade felfritt.. Så antar att det är batteriet som spökar som ni redan sagt. Ska byta ut den nån dag framöver!

Nu till nästa problem.. Förrar dörren går inte att få upp? Trots att den är upplåst?
av S.t.r.a.n.D
Volvooos60 skrev: Nu till nästa problem.. Förrar dörren går inte att få upp? Trots att den är upplåst?
Går den att öppna från insidan? Är med mindre motstånd i handtaget än de andra dörrarna?? --> Kan vara så att pinnen som går ner från handtaget har släppt där den sitter fast (bild nedan). Hände mig på passagerardörren efter att jag bytt handtag. Av med dörrsidan, slit upp ljuddämpningsmattan och sen kommer det roliga (otur att det var just förardörren). På den sitter det en plastkåpa/inbrottsskydd för att man inte ska kunna komma åt låset på något sätt. Tror nog det är omöjligt att få borta denna plastkåpa hel i ett stycke. Jag har klippt sönder mina med plåtsax och svurit mig less de två gånger jag bytt handtag.

Bild
Bild
Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]