Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
Det visar sig nu att vi haft möss i hustruns bil, hittat flera saker som dom gnagt på och en del avföring så klart men hittar inga djur vid en snabb koll. Det är alltså i kupén dom varit, inte bara i motorrummet...
Tips på hur man driver ut dessa ifall dom gömmer sig kvar nånstans?
Fällor är väl effektivt så länge bilen bara står, men den används ju dagligen och då blir det lite svårare...
Vill ogärna ta in bilen (mössen) i garaget och ute är det ju svinkallt att stå... :x :wink:
av 94093a
stoppa i fälor och tita om du kan hita något bo ett tips är att börja under baksätet
av rd350
Sätter du i en fälla och möss finns i bilen så sitter dom garanterat i fällan innom ett par timmar! Sen gäller det att hitta var dom kommer in och det beror ju på vad du har för bil.
av semmelman
Innanför de bakre kofångarna nere på sidorna sitter ventilationshål på min volvo andra modeller jag sett, kanske kommer de in där?
Användarvisningsbild
av joel80
Har du villaförsäkring brukar det ingå skadedjursförsäkring hos anticimex.. om du ringer och säger att du har hittat musspillning i garaget (du behöver ju inte säga att det bara var i bilen...) så ska dom kunna skicka dig några gift-tabletter du kan lägga ut. Har du katt eller småbarn kan det vara vettigt att tänka till lite innan du lägger ut dem..

Vi har haft lite spring på vinden och hittade spillning i ett av skafferierna.. (fy faan) och fick då råttgift utkört som vi la upp på vinden. Mössen/musen försvann efter nån vecka..
av rd350
På 850n skulle de nog kunna ta sig in genom intaget till fläkten i torkardiket under täckplasten. Äldre bilar utan kupefilter har "fritt inträde" där. Skulle nog gå att sätta nät över där. Luftutsläppen i kofferten som nämnts är också bra att klättra in igenom.... Lägg inte ut gift i bilen, död mus luktar värre än levande!
Användarvisningsbild
av Vojje
Städa bilen och parkera på granris. Förebyggande är alltid bäst.
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]