Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Speciellt förardörren fryser på vår V70 -09 nu när graderna går under 0, inga problem att öppna utifrån.
Man får öppna rutan och hoppas att denna inte frusit fast, eller klättra ut på andra sidan om inte den dörren frusit också.
Har har bättre tur med bakdörrarna. Dörren är helt död, när man drar i handtaget på insidan hörs ingenting, och det går inte att putta upp den heller så jag tror inte att den frusit fast i någon list. Öppnar man utifrån så går det hur bra som helst.
När bilen har blivit tillräckligt varm så går det att öppna igen.
Är det någon som har någon aning om vad som är problemet?
Fössa skrev:Speciellt förardörren fryser på vår V70 -09 nu när graderna går under 0, inga problem att öppna utifrån.
Man får öppna rutan och hoppas att denna inte frusit fast, eller klättra ut på andra sidan om inte den dörren frusit också.
Har har bättre tur med bakdörrarna. Dörren är helt död, när man drar i handtaget på insidan hörs ingenting, och det går inte att putta upp den heller så jag tror inte att den frusit fast i någon list. Öppnar man utifrån så går det hur bra som helst.
När bilen har blivit tillräckligt varm så går det att öppna igen.
Är det någon som har någon aning om vad som är problemet?
Smörj gummilisterna så borde det ordnas.
Varit med om samma nästan samma sak, men då gick det inte att öppna utifrån heller när det var kallt. Man drar i handtaget men det är som att det inte tar tag i låsmekanismen på insidan.

Blev lite bättre när jag körde in massor med låsspray i låset och sen hade den i varmt garage över natten... kanske drev bort fukten eller så, då tog det ett tag innan det återkom.

Det var värst när vädret pendlade runt 0-an..
V90 läggs ner.

Ja, 7% av nybilsregistreringarna för diesel &[…]

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?