Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johannes1975
Tänkte själv på momentum innan jag slog till på en nordic. Efter diskussion och "stopp på klassiska 10% rabatten spärren" hamnade dock fortfarande momentum 30k över nordic erbjudandet. Om jag tittar efter eget behov (mycket design och lite nytta i momentum, först på summum det händer saker) är det egentligen bara parkeringshjälp bak och xenon-ljuset som man betalar för=kostar för volvo...

PS: i nordic kunde man lägga till high perfomance med bluetooth som fabrikmonterat...så lite momentum ändå...På måndag gäller det.

Trevlig helg allihop!
av specos
Herkulez skrev:
Peckham skrev:Att det ska vara så svårt att bli av med sin nuvarande bil på Blocket, verkar totalt omöjligt !

Men för att återgå till ämnet, när tror ni att vi kan hitta lite billigare V/S60's för runt 180k och som inte gått så jättelångt! Sommaren?
En relativt lågmilad/normal utrustad V60/S60 för runt 180k dröjer nog längre. Sommaren + 6mån + x mån, är min gissning.
Jag tror du har fel/säker på att du har fel (sagt i all välmening och glimten i ögat).
Redan idag bör du inte betala så mycket mer än 190-195 för en beggad 11´a Momentum T3 med normala mil/skick. Till sommaren får du defintivt en S60 för 180 med god utrustning.
av Herkulez
specos skrev:
Herkulez skrev:
Peckham skrev:Att det ska vara så svårt att bli av med sin nuvarande bil på Blocket, verkar totalt omöjligt !

Men för att återgå till ämnet, när tror ni att vi kan hitta lite billigare V/S60's för runt 180k och som inte gått så jättelångt! Sommaren?
En relativt lågmilad/normal utrustad V60/S60 för runt 180k dröjer nog längre. Sommaren + 6mån + x mån, är min gissning.
Jag tror du har fel/säker på att du har fel (sagt i all välmening och glimten i ögat).
Redan idag bör du inte betala så mycket mer än 190-195 för en beggad 11´a Momentum T3 med normala mil/skick. Till sommaren får du defintivt en S60 för 180 med god utrustning.
Jag kan ha fel och backar nog lite. Var förmodligen lite förhastad i spekulationen. Kollat lite mer priser och ser att en D3 mometum med normala mil börjar på runt 200k. Median pris lite högre. T3 en snik enligt mig, utan att förta den dess egenskaper.
av Peckham
Och så är om man ska köpa bensin eller diesel. Kör runt 1500 per år så D kanske inte lönar sig i längden....?
Har kollat lite på Blocket ja med, de flesta ligger runt 200k som sagt :)
av Lövet
Om du bara räknar drivmedel versus extra skatt så lönar det sig säkert. Men du måste också räkna med att dieselarna är dyrare och har ett större värdefall i kronor räknat.
av Johannes1975
Drog precis ut en kopia från bilregistret och upptäckte att bilhandlaren förregistrerat bilen som jag hämtar upp idag eftermiddag redan den 13:e december 2012. Det står avställd med noll ägare. Dock inget han informerade om innan köpet. Något som vet om säljaren gör rätt när han gör så samt från när tickar då fabriksgarantin och serviceintervallet igång (från förregistreringen eller levereransdatumet)? En månad är ju ändå en månad gammal för en ny bil?
av Moody
Fabriksgarantin börjar inte ticka förrän den är registrerad på första ägaren. Förregistreringen är helt normalt och påverkar inte detta.
av Johannes1975
Undersökte bilen lite mer igår på dagsljus och upptäckte att vinterhjulen har ett datumstämpel med tillverkningsdatum, år 2011 & vecka 13. Medan sommardäcken som levererades direkt från Volvo är stämplade år 2012 & vecka 37. Ska man acceptera nästan 2 år "gamla tillverkade" däck på en helt ny och fabriksbeställd bil? Vad kan man göra nu en vecka i efterhand? Både vinter/sommarhjulen är premium märke.
av JohnB
Enligt opartiska tester ska väl däck kunna förvaras i upp till 10(!) år utan att egenskaperna förändras så 2 år är nog ingen fara. Men jag skulle nog också vilja ha däck som är tillverkade inom 12 månader från leveransdatum om jag betalade fullt pris. Rätt förvaring innebär mörkt, torrt och svalt och inte i en container som står i solen utanför däckhandlaren.

/John
av Droopy
Johannes1975 skrev:Undersökte bilen lite mer igår på dagsljus och upptäckte att vinterhjulen har ett datumstämpel med tillverkningsdatum, år 2011 & vecka 13. Medan sommardäcken som levererades direkt från Volvo är stämplade år 2012 & vecka 37. Ska man acceptera nästan 2 år "gamla tillverkade" däck på en helt ny och fabriksbeställd bil? Vad kan man göra nu en vecka i efterhand? Både vinter/sommarhjulen är premium märke.

inget ovanligt, jag har köpt däck till firmabilarna ( transporter C-däck ) som varit nästan 3år "gamla", däck klarar sig länge om man bara förvarar dom rätt.

Har alltså bytt motor i min Volvo 240 ifr&ar[…]

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]