Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av duotones
Hej

jag är ny på forumet så om jag postar på fel ställe så vet ni varför.

nu till mitt problem.
Bilen är en volvo v70n -07 och jag har försökt montera extraljusen enligt alla manualer jag hittat.
ljuset jag försöker få igång är 3x55w och jag har volvos orginal kabelsats och följt instruktionerna som medföljde.
orginalkablarna går till två extraljus sen har jag bara köpt en annan kabelsats för det tredje och skarvat in manöverkabeln till orginalgrejen vid kopplingsdosan.

Vidare på den som inte är orginal drog jag jorden vid säkringslådan ungefär där det satt tre skruvar i karossen och plus sidan direkt via säkring till plusplinten samt tryckt dit knappen i kupén.

det som händer är ingenting vanliga helljuset fungera men inte extraljuset och knappen i kupén lyser orange istället för blått..
båda reläna är på 40A..

vad är fel
snälla hjälp jag vill se i mörkret....
Användarvisningsbild
av Perc
Har du mätt och kollat om du har ström där du ska ha ström då?

Koppla en liten glödlampa (el dyl) direkt på uttaget vid luftburken och kolla om du har ström där. En multimeter går inte, det är för lite belastning så canbus-systemet gör lite som det vill. Ett vanligt extraljusrelä räckte för mig.

Och varför är första reaktionen att lämna in på dyra märkesverkstan då det finns många andra verkstäder som säkert kan fixa en sån här grej?
av ast
Har du brutit strömen i bilen efter du satte in knappen ?
Du måste starta om canbus systemet då bilen vet vad knappen skall göra då kodningen sitter i den.
Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]