Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
det är halvljusautomatik på min importerade för ljuset slocknar ju när jag stänger av bilen och ljusknappen är i läge på, i läge 0 är ljuset släckt men efersom ljuset slocknar när bilen stängs av så måste det ju vara ljusautomatik på den annars skulle ju ljuset lysa när jag stängt av bilen. eller är jag ute och cyklar nu???
Användarvisningsbild
av A80TD
Kaxe skrev:det är halvljusautomatik på min importerade för ljuset slocknar ju när jag stänger av bilen och ljusknappen är i läge på, i läge 0 är ljuset släckt men efersom ljuset slocknar när bilen stängs av så måste det ju vara ljusautomatik på den annars skulle ju ljuset lysa när jag stängt av bilen. eller är jag ute och cyklar nu???
Så fungerar det på min också men jag antar att det är för att man inte ska tömma batteriet om man glömmer ljusvredet på när man stänger av bilen.
Halvljusautomatik är när ljuset tänds när du startar bilen, utan att behöva flytta vredet från 0.
Användarvisningsbild
av Kaxe
Ahaaaa :D
av Frigge
På Svenska bilar har du halvljus i läge O oxå, där finns då oxå ljustuta men inget fast läge för helljus.
av Rickard
Givetvis så finns det ljustuta på volvobilar eporterade till tyskland oxå, felet borde ligga i spaken, är nu inte insatt i hur det fungerar (kan ifs kvitta) - styr styrstömmen bör man ju kunna mäta bakom spaken och vid helljureläet.

I dag fungerade det någon timme för att[…]

Stötdämpare bak

Om du meckar dit något som är lite anno[…]

I dag fungerade det någon timme för att[…]

Martins S90-98

Då har bilen fått vandra vidare, jag h[…]