- mån 14 jan 2013, 16:41
Nu har jag gjort rent ABS kransarna på båda sidor i fram utan någon framgång. :(
Jag var helt säker på att det var det som va felet, det var fullt med grus och rost mellan kuggarna.
Jag har raderat felkoderna men dom kommer tillbaka så fort man slår på tändningen.
Det borde ju inte vara kransarna då tycker man. :???:
Kan det vara fel på höger givare fast den ger samma resistansvärde som den vänstra?
Båda givarna hade blivit lite nötta av skit på kransarna, kan det spela någon roll? :???:
Dom felkoder som är kvar och dyker upp igen efter radering:
BCM 0022 = Hjulsensor höger fram. Felaktig signal
BCM 0021 = Hjulsensor höger fram. Felaktig signal
ECM 510F = Hastighetssignal. Felaktig signal
Här är bilder på före och efter rengöring.
Jag tog aldrig ur drivaxlarna, utan sprayade och petade mellan kuggarna med en liten skruvmejsel genom hålet.
Edit: Bilderna är före och efter rengöring på höger sida fram. Vänster sida såg något bättre ut men gjorde rent där också.

Jag var helt säker på att det var det som va felet, det var fullt med grus och rost mellan kuggarna.
Jag har raderat felkoderna men dom kommer tillbaka så fort man slår på tändningen.
Det borde ju inte vara kransarna då tycker man. :???:
Kan det vara fel på höger givare fast den ger samma resistansvärde som den vänstra?
Båda givarna hade blivit lite nötta av skit på kransarna, kan det spela någon roll? :???:
Dom felkoder som är kvar och dyker upp igen efter radering:
BCM 0022 = Hjulsensor höger fram. Felaktig signal
BCM 0021 = Hjulsensor höger fram. Felaktig signal
ECM 510F = Hastighetssignal. Felaktig signal
Här är bilder på före och efter rengöring.
Jag tog aldrig ur drivaxlarna, utan sprayade och petade mellan kuggarna med en liten skruvmejsel genom hålet.
Edit: Bilderna är före och efter rengöring på höger sida fram. Vänster sida såg något bättre ut men gjorde rent där också.

Senast redigerad av 1 Johnnie, redigerad totalt 0 gånger.
- By NordT6