Variosboy skrev:Magnetventilen är en helt annan sak än det TS frågade om.
Han skriver sensor inte valve.
Däremot så kan ju för högt insugstryck bero på felaktig magnetventil.
Att felkoden visar på för högt värde från MAP-sensorn betyder ju inte att MAP-sensorn är trasig. Bara att den mäter ett högre tryck än vad programmet tycker är max..
Vanligast är väl dock att bilar med trasig magnetventil bara går på grundladdtryck!?
Bilen går som sagt lite ryckigt, främst under belastning men även på tomgång i viss utsträckning. Men om magnetventilen för turbotrycket ger fel värde i förhållande till börvärdet, borde inte det generera en egen felkod? Eller kan den inte ge "egna" koder?
Om det bara är laddtryckssensorn som varnar och inget annat, som i mitt fall, kan det då ändå vara magnetventilen?
Variosboy skrev:
Vojje skrev:
Han skriver sensor inte valve.
Ja, det gör han ja
Laddtrycksgivaren sitter mellan intercooler och grenrör. Om du har en sådan.
Ja det är en 2,5T så då ska jag alltså börja med att felsöka den givaren och det runtomkring om jag uppfattat allting rätt!?
Tack för hjälpen so far!