Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Norfolklinetolle
Tja, Hur tar man bort säkringshållaren ? , Vilka kåpor måste tas bort och hur lossar man allt ? :)

MVH T
Användarvisningsbild
av päpplet
Ta bort askkopp och facket ovanför med cigarettändaren som sitter med två skruv bakom täckbrickan runt tändaren. Själva centralen sitter med plasthakar (en eller två stycken, minns inte riktigt) du viker åt sidan sen ska du kunna dra ut hela centralen.

Det underlättar om du tar bort stereo med tillhörande fack också så får du mer plats.
av Norfolklinetolle
päpplet skrev:Ta bort askkopp och facket ovanför med cigarettändaren som sitter med två skruv bakom täckbrickan runt tändaren. Själva centralen sitter med plasthakar (en eller två stycken, minns inte riktigt) du viker åt sidan sen ska du kunna dra ut hela centralen.

Det underlättar om du tar bort stereo med tillhörande fack också så får du mer plats.
Ska testas då :) , tackar :)
av FlaXoR
Framför växelspaken har du en "pinne" du kan böja uppåt och bända ut askkopp och hela helvetet. Sen ramen runt stereon sitter bara men plast klipps.

När du tagit bort all rutten plast och ser själva säkringsdosan kan du nog lista ut själv hur man får ut den.

OBS jag hade undvikit att byta den om jag vore du (Om du inte nödvändigtsvis måste byte den) för det sitter otroligt många kablar, närmare bestämt 2 stycken till VARJE säkring, och du måste ha koll på vart alla dessa kablar satt när du ska montera det inte. Det är plus och minus sladdar, så det måste inte bara sitta på rätt säkring, utan "åt rätt håll" om du förstår :)
Användarvisningsbild
av päpplet
Tror han bara ska ut och vända på den för att stoppa i fler kablar :) Byta är egentligen inte så svårt de heller för alla kablar är färgkodade så de är enkelt att få de rätt igen men som sagt så är de mååånga
av Norfolklinetolle
FlaXoR skrev:Framför växelspaken har du en "pinne" du kan böja uppåt och bända ut askkopp och hela helvetet. Sen ramen runt stereon sitter bara men plast klipps.

När du tagit bort all rutten plast och ser själva säkringsdosan kan du nog lista ut själv hur man får ut den.

OBS jag hade undvikit att byta den om jag vore du (Om du inte nödvändigtsvis måste byte den) för det sitter otroligt många kablar, närmare bestämt 2 stycken till VARJE säkring, och du måste ha koll på vart alla dessa kablar satt när du ska montera det inte. Det är plus och minus sladdar, så det måste inte bara sitta på rätt säkring, utan "åt rätt håll" om du förstår :)
Ska bara vänd upponer på skiten o se om det är något fuckat där för de blixtrar värre än fartkameror där när ja sätter i säkring 22.

MVH T

Ok,Tack 72 år gammal motor :-D .Lagren ä[…]

Fönsterhiss ur funktion

Monterade lös insidan på dörren oc[…]

Volvo car UX

IMG_1381.jpeg Det var på tiden. Nu fatt[…]