Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Bilia ville ha 1600 kr för att byta strömbrytaren som sitter på konsolen mellan/bakom framstolarna. Det var tydligen där felet låg.
Det tycker jag är för dyrt och tänkt eventuellt fixa det själv. Bara strömbrytaren kostar hutlösa 600 kr.

Nu undrar jag om någon vet hur svårt det är att demontera denna konsol och om jag behöver specialverktyg.
Hej, jag har gjort det och det var inte svårt, inga specialverktyg behövdes, på bild 39 och framåt i denna anvisning ser du hur du lossar panelen

http://accessories.volvocars.com/Access ... (08-)_2008

Dock hjälpte det inte att byta knapp för mig, värmen fungerar fortfarande inte, hur kom du fram till att den är trasig?
Jag hittade knappen på skroten för 350 kronor förresten.
Samma bekymmer! Säkringar hela, 2 knappar, en för varje sida bak. Är det 12 V in till knapparna eller hur kan man mäta? Verkar ju otroligt att båda knapparna eller sidorna pajar fast de inte användes?? Någon som löst samma problem?
raskus skrev:Hej, jag har gjort det och det var inte svårt, inga specialverktyg behövdes, på bild 39 och framåt i denna anvisning ser du hur du lossar panelen

Dock hjälpte det inte att byta knapp för mig, värmen fungerar fortfarande inte, hur kom du fram till att den är trasig?
Jättevanligt fel, förmodligen fel på den beggade knappen (man bör inte köpa vissa saker begagnat).
Toffelhjälten skrev:
raskus skrev:Hej, jag har gjort det och det var inte svårt, inga specialverktyg behövdes, på bild 39 och framåt i denna anvisning ser du hur du lossar panelen

Jättevanligt fel, förmodligen fel på den beggade knappen (man bör inte köpa vissa saker begagnat).
Där ser man, får försöka lämna tillbaka den gamla då.
Jag har tillgång till ett diagnosverktyg gratis, ser man vad som kan vara fel i det?
man måste identifiera knappen på lin-nätet.och det gör man med en dator med vida
alltså volvo eller nån som du känner som har det

alltså antagligen inget fel på nya begagnade knappen
lin nätet är en data bus till knappen,inte lika lätt längre att byta till en ny bara
har ni kollat säkring f20 på passagerar sidan inne i bilen.den är matad från den
CCM-B103F87 Värmereglage baksäte. Buss-/meddelandefel. Meddelande saknas

håller på med en bil nu som har det här felet,antar att knappen är trasig,eller om man kanske skulle försöka idenifiera knappen igen
har inte kommit längre an det jag har skrivit i tråden
jobbar inte på volvo om någon undrar
På så vis, vad behöver man för att göra detta? Räcker det med en vanlig OBD2-felkodläsare med USB och programvaran VIDA eller måste ha någon specialutrustning? En felkodläsare kostar ju inte många kronor att köpa.
Det är endast vida+dice som kan göra det
Alltså det som Volvo annvänder
Sök på Google och du hittar nog nåt att köpa
Vill inte bryta några regler och att tala om nåt
Men det finns ju en tråd om dice från Kina
Eller så kan vi ta det på min mail
[email protected]

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]