Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er alla!

Jag är ju ny här så det kräver väll en viss presentation. Jag är 24 år och bor i Lund. Har inte direkt lagt mycket tid på att skruva med bilar men en hel del på gamla motorcyklar. Bilen har liksom fått stå i hörnet och mest fungera, men nu är det ändring på den fronten då jag insett att det är betydligt enklare att slutförvara MC-projekten än bilar. :lol:
Har precis skaffat mig en ny(?) bil efter ett par år med en bortskänkt Mitsubishi Galant...
Efter mycket om och men med val av bil, ska det vara tyskt (Audi eller BMW) eller svenskt (Volvo, sambon skulle separera om jag köpte en SAAB :lol: )
så blev det en S80 Limited Edition 2000-12, (Så det borde ju vara en 2001 eller?) med 21700 mil på mätaren, 3 tidigare ägare ink bilfirma.
Mycket nöjd med bilen men den kräver en del uppmärksamhet just nu, blir väll en tråd om detta i morgon när jag orkar med att förklara för nu blir det en till pilsner. :D (BE)
Senast redigerad av 1 eleganten, redigerad totalt 0 gånger.
Fin bil :) Är själv sugen på att skaffa mig en äldre s80. Gamla 855:an börjar kännas lite tråkig.. Välkommen till forumet! Det första jag skulle rekomendera dig att göra är att skaffa dig en felkodsläsare. Den sparar du in ganska fort. Volvo Vida Dice eller PPC från Bsr.
Välkommen till forumet! Kan nästan garantera att du kommer spara både gråa hår och kanske pengar genom att läsa här.

Som ovanstående talare kan jag rekommendera en felkodsläsare, läs den stora tråden som handlar om "kina-dice" och fundera på om det är intressant. Sen tycker jag att du kan inhandla en Haynes-bok, kostar 2-300 och är en fantastisk resurs.
Tackar!

En Haynes-bok fick jag med bilen. Jag har ju funderat på det men i och med att jag har en del kontakter inom verkstadsbranschen så fixar sig den biten rätt enkelt. Har ju funderat på att sätta ett BSR-chip i den, i och med att jag redan har ett rostfritt Ferrita system på den (halvsystem heter det på hojar, är väll samma sak som ett cat-back?) så då kanske det är lika bra att skaffa en PPC.

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]