Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rent fysiskt passar alla lådor från snedställda vitmotorer, även 6-växlade :P
Det ända är dom senare har intern slavcylinder, medans du har extern har jag för mig. Samt att dom nyare lådorna inte har uttag för hastighetsmätare där din bil tar sin hastighet ifrån. Det går dock att koppla om så hastigheten tas från ABS'en precis som på nyare modeller.

Utväxling kan skilja en hel del, men en låda från en 850 GLT -94 bör ha samma utväxling iaf :) Man tycker ju att alla GLT (upp t om -95 iaf) borde ha samma utväxling men... Jag vet inte riktigt. Turbo har iaf annan utväxling, det vet jag :)
Nå iofs skulle jag inte bry mig så mycket om jag fick annan utväxling på den. En turbolåda skulle jag nog tycka var mycket trevligare i bilen. Men det borde alltså passa då från alla 850 t.o.m -95? Passar även koppling från turbon?
Eftersom den blir tyst när man kopplar så låter den ju inget med växel i, då man är stillastående. Har inte provat hänga ut genom dörren och lyssna medans jag kör :) Ska försöka lyssna vid drift i morgon. Är helt inställd på att plocka ner lådan och då jag inte vill vara utan bilen någon längre period så tar jag nog den enkla vägen och byter låda. Det går nog snabbast. Det jag då behöver hjälp med är vilka lådor som passar "Bolt-on" oavsett utväxling. Uti utväxlingen kan jag läsa mig till då det finns lite överallt.
Måste bumpa lite igen med frågan om vilka lådor som passar på min -94 GLT. Att själva lådan passar från alla upp till -95 kom vi fram till tidigare, men passar drivaxlar och allt sånt också? Vill vara säker innan man börjar riva ner något.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]