Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av FlaXoR
sicnarf skrev:Använd våld då när du ska dra loss det,det SKA komma ut om tidigare ägare inte har limmat fast det. Prova lossa och dra ut en sida i taget. Ta bort skyddet över knäna och se om du kan hjälpa till underifrån.
Fick loss den!! Dock hittade jag inte reostaten, någon som vet? Ovan nämnda guide är för 740, så instrumenthuset ser inte likadant ut! :(

Är det möjligt att felet är jordfel? Alltså att man måste slipa lite på jordkablarna som sitter på skärmarna?? Idag när jag kom hem till lägenheten igen hade ägarpapperna kommit. Med de kom även ett besikningskrav i februari månad. Så det börjar krisa lite nu. Min plast farsa (Bilmeck sen ca 38år tillbaka) säger att de blir nedslag, 2a, på skiten ifall de inte lyser...
av FlaXoR
SA4AQS skrev:Under plåt locket på backsidan av instrumenthuset.

Men vafan, jag tänkte skruva upp den, men skippade det då guiden som ovan länkade till 740'n hade bara lampor där bakom. Är du säker på detta?
av FlaXoR
SA4AQS skrev:Ja där nere på i bilden bakom kablarna.
Bakom den fetaste kabelhärvan på bilden menar du? liten jävla plåtlåda som sitter med en skruv
av sicnarf
Vad gjorde du för att få loss instrumenthuset som inte ville komma loss trots att du gjorde allt rätt? Bra att veta ifall nån annan får samma problem här i förumet. lycka till med reostaten. Har du byglat eller bytt den?
av FlaXoR
sicnarf skrev:Vad gjorde du för att få loss instrumenthuset som inte ville komma loss trots att du gjorde allt rätt? Bra att veta ifall nån annan får samma problem här i förumet. lycka till med reostaten. Har du byglat eller bytt den?
Jag började från vänster sida. Och tricka är att hålla aluminiumsargen spänd hela tiden. Man lossar sargen bit för bit. Man trycker alltså in klippset, flyttar ut sargen lite, trycker in klippset, flyttar ur sargen yttligare lite, och VOLA den är ute :)

Här är vad jag fått fram efter ha lyssnat på medlemmar ifrån det här forumet . VART SITTER REOSTATEN!?

Bild

Bild

Bild
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!

Problemet ser nu ut att vara löst, vad jag ha[…]

Fel centerhögtalare?

Stämmer, bakdörrarna+ tak bak har ing[…]