Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ELM327 med blåtand är klockren. Så här ser Torque ut i Android. Boost skalan är i psi men värdet ja får fram blir i bar. Tror att ja köpte min OBD2 adapter på Teknikmagasinet, det är i alla fall en likadan.
Bild
Köpte på teknikmagasinet och den verkar funka. Undra bara vad man ska mata in för inställningar för att få rätt värden?
Vad väger bilen ink förare och soppa? Verkar vara den vikten torque vill ha. Den visar bara 144hp och nåt på 300nm i vrid.
0-100 tid blir som bäst 6,9sek, den går på gps hastighet så det är nog tillförlitligt.
Med tanke på att en D5 AWD Automat ska göra 0-100 på 7,7sek så framstår det som rimligt att jag har rätt så nära dom 245hp som
RICA programvaran lovar.

Någon som vet vilka värden jag måste mata in eller ändra för min D4 awd Aut för att få rätt nm och hp värden?
AxelF skrev:Någon som vet vilka värden jag måste mata in eller ändra för min D4 awd Aut för att få rätt nm och hp värden?
Jag har aldrig fått effekten att stämma. Det viktiga för mig va att se att motorn gick upp i temp ordentligt.
av AxelF
Perra83 skrev:
AxelF skrev:Någon som vet vilka värden jag måste mata in eller ändra för min D4 awd Aut för att få rätt nm och hp värden?
Jag har aldrig fått effekten att stämma. Det viktiga för mig va att se att motorn gick upp i temp ordentligt.
Det går kanske inte att få rätt värde på hp / vrid ?

Någon som vet?
av AxelF
Perra83 skrev:
Någon annan som har D4awd/D5 med RICA 245hp mjukvara? Vad får ni för värden på hp/vrid?
Kör själv med dongeln från Teknikmagasinet och tycker att det fungerar bra.
Frågan är dock om den fortfarande drar ström när den är inkopplad i bilen och bilen är låst...
Finns det någon annan app man kan använda än Torque?

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]