Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Har trimmat hos båda.
Båda bilarna funkar utmärkt
av haxpet
Driftsäkerheten på din egen bil är nog mest upp till hur du själv har skött om bilen och hur du kommer att behandla bilen efter trimning.

Den största boven är ju oftast värmen, när man "chippar" så ökas ju trycket i trubon och man får en hel del mer värme än vad man annars skulle ha. Och det viktiga är att få bort den. Som t ex med ett mera friflödigt avgasssytem.
Användarvisningsbild
av jakobsson
Hade faktiskt tänkt sätta på ett sportsystem efter eller innan trimningen.

Fick det rådet av samma kompis. Okej då ska man bara bestämma vart man vill lägga pengarna nu då. BSR eller AUTOTECH.

Tack för hjälpen
Användarvisningsbild
av Mr_beni
Hej.... är någon här som har gjort Bsr steg 1 på en s60 t5 05-06?

skulle uppskatta om någon kan förklara nackdelar o fördelar med Bsr

tex slits kopllingen mer osv..
av haxpet
Mr_beni skrev:Hej.... är någon här som har gjort Bsr steg 1 på en s60 t5 05-06?

skulle uppskatta om någon kan förklara nackdelar o fördelar med Bsr

tex slits kopllingen mer osv..
Mera kraft = mera slitage.
Användarvisningsbild
av Mr_beni
med anndr a ord slits turbon också elelr???
av S60AWD2.5T
Mr_beni skrev:med anndr a ord slits turbon också elelr???
Helt rätt.
Det finns skäl att tro på ökad temperatur på turbon och det sliter mer.
Vill inte påstå mycket men klart mätbart ökat slitage.
Dock beror det ju på chauffören och hans högerfot...
Användarvisningsbild
av Ampy
Hej jag har hafft trimmad bil PÅ ATM AUTOTECH och kan sägga när det gäller effekt så glöm BSR jag känner killarna som har ATm i V-ås och dem har bevisat att dem vet va de gör OBBS Huvudkontoret är i trollhet.. tror jag men jag vill gärna ta ett race från 60 med min 2,5t 04 mot en bsr så ska jag visa bsr vad skåpet ska stå jag har kört mot en Saab 9-3 SS Aero från 100 i 3 och den är chippad på BSR saken är den att han drar i från mig med max ca:2 bli längder och det är inte bra så nu ska vi leta rätt på sen ATM saab samma och testa dem 2. KOmmer med resultat inom kort..

M.V.H 2:5 TURBINER
av cme
Har haft min PPC tuning + Ray avgassystem från BSR i Möklnadl i snart en månad. Vilket lyft!! Jag kan verkligen rekommendera denna kombination. Avgas systemet på min bil var på uppehällningen (jävligt konstigt att det höll minst 5-år på mina tidigare 850 och V70-99:or men ser illa ut och man hör att det är sämre efter tre år och efter 4-5 så är det skrot. Ray systemet från BSR har dublla rör från katen till slutdämparen och har ett mycket snyggt utförande på slutröret som är ploerat dessutom. Inget för mig märkbar skillnad på kupeljudet.
Kommer troligen sätta samma trim och avgassystem på min XC men vill inte begränsa markfrigången så ska kolla noga innan jag bestämmer mig.

Det finns helt klart ett liv över 1 bar...

cme
Användarvisningsbild
av wirre25
cme skrev:Har haft min PPC tuning + Ray avgassystem från BSR i Möklnadl i snart en månad. Vilket lyft!! Jag kan verkligen rekommendera denna kombination. Avgas systemet på min bil var på uppehällningen (jävligt konstigt att det höll minst 5-år på mina tidigare 850 och V70-99:or men ser illa ut och man hör att det är sämre efter tre år och efter 4-5 så är det skrot. Ray systemet från BSR har dublla rör från katen till slutdämparen och har ett mycket snyggt utförande på slutröret som är ploerat dessutom. Inget för mig märkbar skillnad på kupeljudet.
Kommer troligen sätta samma trim och avgassystem på min XC men vill inte begränsa markfrigången så ska kolla noga innan jag bestämmer mig.

Det finns helt klart ett liv över 1 bar...

cme

hej du kan inte fixa en bild på hur slutröret blev???

mvh
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]