Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vägkung
Hej!
Volvo V70 06:a.

Torkarmotorn bak låter som om den fungerar, men själva torkaren står stilla. Nu undrar jag hur torkararmen sitter fästad på torkarmotorns axel (splines förmodar jag)?
Och om det är så att motorn är kass trots att låter som om den fungerar, vad kan då felet vara? Om nu splinsen är hela på axel och torkararmen, ja vad tror ni då felar?

vägkung
Senast redigerad av 1 vägkung, redigerad totalt 0 gånger.
av S.t.r.a.n.D
Jaa det är splines på axeln och tror inte felet sitter där, om den inte blivit demonterad hundra gånger. Det brukar snarare vara så att armen rostar fast i axeln.
Har för mig att kugghjulen i motorn är i plast så det kan ju vara en trolig felkälla. Har du en kompis med en V70 så är det snabbt att bara byta och kolla om det är motorn som är felet, det ända jobbiga är att få lös armen om den rostat fast..
av vägkung
Hej igen!
OK, jag får kolla om axeln "snurrar" när jag väl har fått av torkaren. Jag förstod att torkararmens spines inte var felet, men man lever ju på hoppet så länge det går.
Jag hör av mig så fort jag vet vad problemet är.

vägkung
av S.t.r.a.n.D
Oavsett lär du få byta torkarmotor, tror inte det finns reservdelar att byta i den. Farsan köpte från skruvat när hans la av, har funkat bra i ett år nu iaf.

Det räcker ju att ta bort plasten så ser du muttern som sitter skruvad på axeln.

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]