Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
Kan bekräfta att MNY043 är byggd med taxi-spec. Mao högst troligt att den också gått i taxitrafik.

2011-09-19 byttes topplocket vid mätarställning 274572km! Toppen byttes pga. brända ventiler. Antar att det kan komma från att ventilerna inte justerats eftersom det är en MY09 som saknar denna punkt i serviceprotokollet.
av propulsion
Registrerad ägare är en kvinna i Umeå vars efternamn borde inte bara få varningsklockorna att ringa utan även flyglarmet att ljuda över nejderna 8)
av Jimpen89
Guru skrev:Kan bekräfta att MNY043 är byggd med taxi-spec. Mao högst troligt att den också gått i taxitrafik.

2011-09-19 byttes topplocket vid mätarställning 274572km! Toppen byttes pga. brända ventiler. Antar att det kan komma från att ventilerna inte justerats eftersom det är en MY09 som saknar denna punkt i serviceprotokollet.
Ajaj :shock:
Kommande 18k-milservice så ska Volvo få justera mina då den punkten ej finns med i serviceprotokollet från 9k-mil.
Den servicen lär ju sluta på 20k då (S)
Användarvisningsbild
av Guru
OBS. Jag VET INTE att toppen behövde bytas pga. icke justerade ventiler. Ren spekulation från min sida. Men det skulle kunna vara så. Normalt sett brukar ju femma turbo gå längre än så utan problem och många taxiåkare har ju rapporterat att de fått problem så det verkar rimligt. Finns många trådar i detta ämne på forumet.
av Lövet
Varken Transportstyrelsen eller Blocket har egentligen något ansvar för backade mätare tyvärr. Det finns inte ens krav i Sverige att det ska finnas vägmätarställning alls. Du kan i princip ha en cykeldator som hastighetsmätare.
av Jimpen89
Förstod det. Har även läst tråden du pratar om.

Åter till ämnet. Kan man gå in hos Volvo och be att få se vad som är gjort på bilen man tänker köpa eller får de inte kolla upp sådant åt en?
av Lövet
Om det är mig du frågar så kan jag inte svara på det. Vet inte om det finns centrala system hos Volvo. Hos BMW som jag har mer erfarenhet av så kan man det om man äger själva bilen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15

Batteriet blir ju aldrig skadligt urladdat i en hy[…]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]