Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Droopy skrev:Vet inte ens om jag har en triangel i bilen, det kanske var tillval såsom reservhjulet :roll:
Ingår som std i Monumentum och Supinum. Tillval i Kvantum.
Ni måste skämta? Klart ni har triangel i bilen. Annars lär ni inte köra mer efter ni besökt bilprovningen... Man kan ju iofs köra ett antal år om man köpt en ny bil då...
Vet att missa märken har reservhjulet som tillval, men va faan, varningstriangeln...det är ju bara idiotiskt..
av *pettson*
Ett tips till, av någon anledning är det jäkligt prisvärt att köpa senaste modekläderna, senaste kängorna. Senaste mobilen och senaste bilen.
Men vem i helvete bestämde att en REFLEX i ett snöre så den rör sej, ska prioriteras bort ur folks sortiment?
Nejdå folk kan allt, dom köper sej en diodlampa för 20 spänn på biltema och blinkar lite med om någon kommer nära. Det vet vi alla ställer sej i stark dager med ett bra halvljus vs en diodlampa. Det gör verkligen att diodlampan sticker lite i ögonen så man vet att nåt är där ute och vevar? När du ser lampan och armen är du alldeles för nära.

NEJ! inhandla en RÖRLIG reflex pronto och ta på den på rätt sida av kroppen oavsett om du är fotgängare eller bilist. En dag står du därute och förmodligen gör du minst en förare lycklig för att just DU syns.
joel80 skrev:Har man inte ork till att gå en minut bakom bilen för att ställa ut en triangel har man inget att göra i trafiken från början. Då ska man hålla sig hemma eller åka kollektivt. Man har ett visst ansvar mot andra i trafiken när man kör bil, det gäller också om man får motorstopp på ett dåligt ställe.

Satan vad förbannad jag skulle bli om jag hamnar i bakluckan på nån bil som står nesläckt i högerfilen med triangeln så nära bilen att man inte hinner uppfatta bilen innan det är för sent, allt för att någon är för slö för att röra sig en minut.

Som sagt, då ska man inte ha körkort!
det är ju tydligen bara att skylla på blackout ändå.. Sen går man ju fri från allt ansvar..
*pettson* skrev:Ett tips till, av någon anledning är det jäkligt prisvärt att köpa senaste modekläderna, senaste kängorna. Senaste mobilen och senaste bilen.
Men vem i helvete bestämde att en REFLEX i ett snöre så den rör sej, ska prioriteras bort ur folks sortiment?
Nejdå folk kan allt, dom köper sej en diodlampa för 20 spänn på biltema och blinkar lite med om någon kommer nära. Det vet vi alla ställer sej i stark dager med ett bra halvljus vs en diodlampa. Det gör verkligen att diodlampan sticker lite i ögonen så man vet att nåt är där ute och vevar? När du ser lampan och armen är du alldeles för nära.

NEJ! inhandla en RÖRLIG reflex pronto och ta på den på rätt sida av kroppen oavsett om du är fotgängare eller bilist. En dag står du därute och förmodligen gör du minst en förare lycklig för att just DU syns.
Jag tycker folk här uppe har blivit bättre på det där med reflexer, nu möter man ju såklart fortfarande folk i mörka kläder utan reflexer men många har reflexväst på sig när de är ute och cyklar, joggar, gå med hunden, promenerar osv och den västen tycker jag är riktigt bra.
Vojje skrev:
Droopy skrev:Vet inte ens om jag har en triangel i bilen, det kanske var tillval såsom reservhjulet :roll:
Ingår som std i Monumentum och Supinum. Tillval i Kvantum.

*skratt* jo den ligger där, har faktiskt kollat.
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]