- ons 26 dec 2012, 20:47
Det är inte möjligt att installera något så den blir lika hi tech som my13 med appar o så?
Moderator: Moderatorer
Calvin skrev:Jag lockades av joelfs tips och beställde en sats från Polen.
Köpte kabelage på Volvo och monterade allt igår kväll. Volvos beskrivning är utmärkt.
Det enda som inte stämde var att kontakten i T91 och Volvos kablage var olika. Dock var rätt kontakt med i satsen från Polen så det var bara att byta. De förmonterade stiften på Volvos kablage passade.
Var inne på Volvo i morse och fick in mjukvara. Allt verkar funka fint!
OttossonV50 skrev:Det måste ju gå att lösa på annat sätt?Webasto har även ett telefonkitt, men det kostar säkert en del även i Polen, men det går väl att hoppa på kabelhärvan själv. Gul,röd och brun är de färger som man påverkar med fjärrkontrollen, då den röda troligtvis endast är för att mata mottagarenheten med ström. Köp en gsm-modul på Clasohlsson och hör av dig med resultatet.
Jag har en tanke om en lös gsm modul med ett simkort i. En sån modul kan du ju ringa till och få en slutande eller brytande funktion. Måste väl gå bygga en sån parallel med originalstyrningen av själva värmaren?
Svårt förklara hur jag menar men från värmarens sida så behöver den väl bara en "knapptryck" för att starta????
Hissa, starta, vrid, lossa returen till behå[…]
Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]
Har du eller har haft felkod måste du nolla […]